نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 اسفند 1402 - 19:17

نوای جنوب:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر پیشگیری از تلفات انسانی و محافظت از امنیت جانی شناگران را مورد تأکید قرار داد و گفت: ضمن برقراری گشت‌های انتظامی، ناجیان غریق و تیم‌های امدادی در سواحل گردشگرپذیر استان بوشهر مستقر می‌شوند. 





نوای جنوب:اکبر پورات ظهر امروز در جلسه ساماندهی سواحل استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروز و افزایش سفر در این ایام و در کنار آن ماه مبارک رمضان باید طبق سنوات گذشته در راستای ارائه خدمات بهتر به هموطنان و گردشگران و جلوگیری از خسارات جانی طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط ستاد ساماندهی سواحل استان اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس اعتبارات ستاد ساماندهی سواحل، حق‌الزحمه ناجیان غریق، تجهیزات امداد و نجات، همیار پلیس، آموزش ناجیان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای جلوگیری از ساختارشکنی و ناهنجاری اخلاقی و نشاط اجتماعی مبتنی بر الگوی اسلامی و ایرانی در سواحل استان و مناطق گردشگری انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برنامه‌ریزی برای پیشگیری از تلفات انسانی و محافظت از امنیت جانی شناگران با استقرار و برقراری گشت‌های ثابت و سیار و هماهنگ با عوامل فراجا، ناجیان غریق، تیم‌های امدادی هلال احمر در نوار ساحلی به ویژه نقاط حادثه‌خیز و پرخطر به صورت شبانه‌روزی انجام شود.

پورات با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت گردشگران و مسافران با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: ارائه خدمات و امکانات رفاهی، بهداشتی مناسب برای گردشگران به خصوص فراهم کردن محل‌های استقرار موقت، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تأکید کرد: پایگاه امداد دریایی شهرستان گناوه تفاهم‌نامه انجام شده و کانکس نیز هر چه سریعتر در اختیار هلال احمر گذاشته شود و تمامی اعتبارات نجات غریق استان بوشهر تا اوایل هفته آینده تخصیص داده می‌شود. فرمانداران جلسه ستاد ساماندهی سواحل را تشکیل دهند و با آماده‌باش کامل، تصمیمات لازم و تقسیم کار مناسب داشته باشند.

معاون استاندار بوشهر به آخرین وضعیت شناگاه‌های سواحل استان پرداخت و تأکید  کرد: باید وضعیت این شناگاه‌ها تا اوایل هفته آینده مشخص و اطلاع‌رسانی شود و شهرداری و اداره بنادر و دریانوردی بوشهر در این زمینه همکاری و حمایت لازم داشته باشند. شهرداری در زمینه چادر مسافران نوروزی، اتاق اصناف، اماکن و فراجا در مورد روزه‌خواری به وظایف خودشان عمل کنند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هم در خصوص منازل مبله با همکاری دادستانی و اماکن نظارت قوی داشته باشد.

پورات یادآور شد: لنج‌ها و قایق‌های تفریحی، جت اسکی با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامات لازم را رعایت کنند و شهرداری بوشهر نیز در راستای فضاسازی شهری کوشا باشد و تمامی دستگاه‌های متولی با محوریت سپاه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را برگزار کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پورات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار