نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 آبان 1402 - 19:23

نوای جنوب:محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص تعیین معاون اقتصادی استانداری گفت: بعد از استعفای دکتر ربانی زاده به دلیل تمایل ایشان به کاندیداتوری مجلس در مهلتی قانونی که مشخص شده بود، تصمیم گرفتیم یکی از مدیران کل به عنوان سرپرست انتخاب شود تا معاون اقتصادی تعیین شود. 

نوای جنوب:محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص تعیین معاون اقتصادی استانداری گفت: بعد از استعفای دکتر ربانی زاده به دلیل تمایل ایشان به کاندیداتوری مجلس در مهلتی قانونی که مشخص شده بود، تصمیم گرفتیم یکی از مدیران کل به عنوان سرپرست انتخاب شود تا معاون اقتصادی تعیین شود. 

وی با بیان اینکه استعفای ربانی زاده ناگهانی بود و از قبل به من اطلاع نداده بود. گفت: الان فرد مورد نظر را برای معاونت اقتصادی انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرده ایم، شخص وزیر نیز با این پیشنهاد موافق است. اما از آنجا که حکم معاونین استاندار توسط وزیر زده می‌شود، ما اکنون منتظر صدور و ابلاغ حکم معاون اقتصادی معرفی شده هستیم.

استاندار فارس گفت: من می‌توانستم به شکل سرپرست حکم بزنم اما ترجیح دادم یک جا توسط وزیر حکم معاونت صادر شود.  چون هم من هم وزیر در مورد گزینه انتخاب شده موافق هستیم مشکلی وجود ندارد، در حال طی کردن مراحل و تا قبل از پایان مهلت قانونی شش ماه سرپرستی، معاون اقتصادی معرفی خواهد شد.

وی گزینه معرفی شده را  «شیخی» معرفی کرد که به زودی در سمت معاون اقتصادی مستقر خواهد شد.

خادمی مدیرکل سرمایه‌گذاری باقی می ماند 

ایمانیه با تاکید بر اینکه انتخاب معاون اقتصادی هرگز به این حساب گذاشته نشود که سرپرست کنونی ضعیف است. گفت: برخی گمان می کنند که دکتر خادمی هم جزء مدیرانی که قرار است تغییر کنند در صورتی که از ابتدا ایشان معاونت را نمی پذیرفت و من گفتم شما فقط مدتی سرپرست باشید تا گزینه مناسب پیدا کنم و با من در این باره شرط کرده بود و ان شاء الله مدیرکل سرمایه‌گذاری هم همچنان دکتر خادمی خواهد بود.

اینکه برخی می گویند پنجمین معاون اقتصادی است، کم لطفی است

استاندار فارس با ابراز امیدواری و بیان اینکه ان شاء الله بتوانیم ثبات را بعد از این در معاونت اقتصادی تجربه کنیم، گفت: اینکه برخی می گویند پنجمین معاون اقتصادی است، کم لطفی است چون من فقط دو نفر آقایان مبینی و ربانی زاده را گذاشتم، یک نفر که چون دیوان محاسبات موافقت نکرد به استانداری مامور شود، به بن بست خوردیم، دکتر ربانی زاده هم این حق را داشت که کاندیدای مجلس شود و من نمی توانستم مقاومت کنم‌‌. دو نفر دیگر یعنی آقایان خادم حمزه و خادمی موقتا سرپرست شدند تا معاون انتخاب شود.

خریداران آی تی آی پولی را که دارند، برای تهیه تکنولوژی روز هزینه خواهند کرد

استاندار فارس در خصوص کارخانه آی تی آی از بازدید اخیر خود از این واحد صنعتی خبر داد و با بیان اینکه جمعه از آی تی آی سرزده بازدید کردم،  اظهار کرد: در تهران کنسرسیوم خریدار و بانک ملی مشغول نوشتن توافق نامه و رد و بدل کردن اسناد هستند.

ایمانیه خاطر نشان کرد: بانک ملی  حسب دستور رییس جمهور پذیرفت به خریداران وام پرداخت کند  که بتوانند کارخانه را یکجا بردارند‌ و بعد موضوع ورود تکنولوژی جدید مطرح است، چون تکنولوژی کنونی مربوط به چهل سال قبل است و آوردن فناوری به روز هم حداقل هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد. 
استاندار فارس اعلام کرد: اعضای کنسرسیوم قبول کردند پولی که دارند را برای تهیه تکنولوژی روز هزینه کنند و پولی که بابت خرید باید بپردازند را وام بگیرند. در واقع مسئله تکنولوژی را هم یکجا حل کنیم و نخواهیم با روش قدیم ادامه بدهیم.

وی افزود: البته گفته می‌شود برخی دستگاه‌های موجود همچنان ارزشمند است و برخی تولیدات در حال حاضر هم قابل استفاده است. در روزهای آتی هم دبیر کنسرسیوم برای تشکیل جلسه به شیراز می آید.

انتخاب مدیرکل دیوان محاسبات استان با من هماهنگ شده بود

استاندار فارس در خصوص انتخاب جواد جواد قناعتی به ریاست دیوان محاسبات نیز با ابراز بی اطلاعی از شایعات فضای مجازی گفت: انتخاب مدیرکل دیوان محاسبات استان با من هماهنگ شده بود. در واقع پیشنهاد من نبود، اما با موافقت من همراه بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
فارس

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار