نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 اسفند 1402 - 09:36

نوای جنوب:طبق قانون، در صورت تساوی امتیاز بین تیم‌ها در انتهای فصل، تیمی در جدول رده‌بندی بالاتر قرار می‌گیرد که در تقابل‌های رودررو نتیجه بهتری گرفته باشد.

نوای جنوب:طبق قانون، در صورت تساوی امتیاز بین تیم‌ها در انتهای فصل، تیمی در جدول رده‌بندی بالاتر قرار می‌گیرد که در تقابل‌های رودررو نتیجه بهتری گرفته باشد.

چرا استقلال برنده دربی شد؟

 هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی شب گذشته به پایان رسید که حساس‌ترین بازی فصل در ورزشگاه آزادی برگزار شد و تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای صدوسومین بار به مصاف یکدیگر رفتند. پیش از این بازی استقلال صدرنشین لیگ برتر بود و پرسپولیس با سه امتیاز اختلاف در رده دوم ایستاده بود. با توجه به فاصله اندک امتیازی موجود بین دو تیم، انتظار می‌رفت که بازی مهیجی پیش‌روی فوتبال‌دوستان ایرانی باشد، ولی مطابق با اغلب وقت‌ها، این دربی هم بدون هیجان خاصی دنبال شد تا یک نتیجه مساوی دیگر، آن‌هم بدون ردوبدل‌شدن گلی در تاریخ ثبت شود.

این مساوی، در مجموع پنجاهمین تساوی تاریخ دو تیم بود که نشان می‌دهد طرفین تا چه اندازه از شکست در این بازی حساس هراس دارند. صفر – صفر در شرایطی به ثبت رسید که پرسپولیس به وضوح تیم بهتر میدان بود، ولی از آنجا که نکونام و تیمش با یک مساوی هم صدرنشین باقی می‌ماندند، ترجیح دادند با ارائه یک بازی بسته، به فکر گل‌نخوردن باشند. نتیجه همان شد که جواد نکونام در انتظارش بود.

نتیجه بازی نه تنها به لحاظ جدولی به سود استقلال بود بلکه نتیجه ثبت‌شده در آن هم در نهایت به نفع آبی‌پوشان تهرانی تمام شد. طبق قانون، در صورت تساوی امتیاز بین تیم‌ها در انتهای فصل، تیمی در جدول رده‌بندی بالاتر قرار می‌گیرد که در تقابل‌های رودررو نتیجه بهتری گرفته باشد. در دیدار رفت این دو تیم که به میزبانی پرسپولیس برگزار شد، بازی یک – یک شد. در دیدار برگشت، بازی صفر – صفر به پایان رسید. این بدان معنی است که اگر در انتهای فصل امتیازات این دو تیم مساوی از آب درآید، آن وقت استقلال به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف، در جدول بالاتر می‌ایستد. پس، یک امتیاز بازی شب گذشته، در واقع دو امتیاز برای آبی‌پوشان دارد که می‌توانند در ادامه فصل از آن بهره ببرند.

به هر روی، این مساوی نوار برد‌های متوالی استقلال در ورزشگاه آزادی، زمانی که میزبان بوده، را پاره کرد. نکونام و تیمش پیش از این بازی ۹ برد متوالی در ورزشگاه آزادی داشتند که این بار با کسب یک امتیاز آن توالی از بین رفت. از سوی دیگر، پرسپولیس هم که با اوسمار ویرا در هفته‌های گذشته بازی‌های جسورانه‌ای به نمایش گذاشته و توانسته بود برد‌های خوبی در لیگ برتر و جام حذفی ثبت کند، در این دیدار متوقف شد تا شانس رسیدن به صدر جدول و البته صدرنشینی را از دست بدهد.

البته که این مساوی، به رکورد خوب پرسپولیس در تقابل‌های رودررو هم تداوم بخشید. پرسپولیس در حال پشت سر گذاشتن طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تاریخ در دربی است و حالا ۱۶ بازی است که باختی نداشته و از آخرین شکست پرسپولیس مقابل استقلال بیش از شش سال می‌گذرد. روز گذشته بعد از ۲۲۰۴ روز، آبی‌پوشان پایتخت به دنبال طلسم‌شکنی بودند و امیدشان به این بود که بعد از آن برد مهم با گلزنی وریا غفوری، بتوانند طلسم نبردن‌هایشان مقابل پرسپولیس را بعد از حدود شش سال بشکنند که چنین نشد. استقلال با احتساب تساوی شب گذشته در ۲۹ دربی قبلی تنها دو پیروزی داشته است.

ضمن اینکه دو تیم در دربی‌های رسمی ۹۶ بار با هم دیدار داشتند که حاصل آن ۲۷ برد برای پرسپولیس، ۲۳ پیروزی برای استقلال و ۴۶ تساوی بوده است. در کنار این موارد باید به این نکته هم اشاره کرد که در ۹ فصل گذشته، دربی برگشت تنها دو بار مساوی شده بود که این بار یکی به این تعداد اضافه شد. البته که همه‌چیز هم به ضرر استقلال نبود؛ آبی‌پوشان پایتخت که با هدایت جواد نکونام در لیگ بیست‌وسوم حضور پیدا کرده‌اند، حالا در ۱۷ مسابقه اخیر خود در لیگ برتر شکست‌ناپذیر بوده‌اند و تنها یک بار مقابل سپاهان شکست خوردند.

منبع: روزنامه شرق


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
لیگ برتر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار