نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 بهمن 1402 - 23:57

نوای جنوب:بعد از برتری تیم فوتبال استقلال تهران در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مقابل صنعت‌نفت آبادان، بازیکنان این تیم در پیروی از انتقادات سرمربی خود در رابطه با مدیریت باشگاه، مشکلات و دغدغه‌های خود را با اصحاب رسانه و هواداران در میان گذاشتند که در این بین صحبت‌های امیدحامدی‌فر هافبک ۲۳ ساله این تیم مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

نوای جنوب:بعد از برتری تیم فوتبال استقلال تهران در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مقابل صنعت‌نفت آبادان، بازیکنان این تیم در پیروی از انتقادات سرمربی خود در رابطه با مدیریت باشگاه، مشکلات و دغدغه‌های خود را با اصحاب رسانه و هواداران در میان گذاشتند که در این بین صحبت‌های امیدحامدی‌فر هافبک ۲۳ ساله این تیم مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

به گزارش«خلیج فارس» به نقل از ایرنا، وی درخصوص مشکلات مالی بازیکنان اظهار داشت: برخی حواشی پیش آمد که خیلی باعث ناراحتی من شد. متاسفانه خیلی مسائل وجود دارد که هواداران نمی‌دانند. قطعا باعث افتخارمان است که این پیراهن استقلال را می‌پوشیم، اما برای خرج و مخارج نیاز به پول داریم. اگر زندگی درستی نداشته باشیم، موجب نارضایتی هوادار می‌شود و حق این موضوع را نیز دارد.

وی ادامه داد: فشار زیادی که به ما وارد می‌شود، باعث شده که بعضی حرف‌ها را بی‌پرده بگویم؛ قراردادم حدود ۹ میلیارد تومان بوده و به خاطر سقف بودجه به یک میلیارد رسید و اسنادش هم موجود است. قراردادم را به عشق استقلال پایین آوردم، ۶ ماه هم خانه نداشتم، خانه یکی از دوستانم در یک اتاق بودم و حتی غذایی برای خوردن نداشتم.

هافبک استقلال با اشاره به مشکلاتش در این تیم عنوان کرد: تا الان هیچ کجا صحبت نکردم، ولی الان که مرا روبه‌روی هواداران قرار داده‌اند، اذیت می‌شوم. به خاطر عشقم به استقلال حدود ۸ میلیارد از قراردادم کم کردم، با اینکه هر کسی این کار را انجام نمی‌دهد؛ با این حال هیچ پولی در کارتم نیست. حتی پولی برای چرخاندن زندگی و تامین یک وعده غذایی ندارم و از این یک میلیارد هم فقط ۶۰۰،۷۰۰ میلیون را دریافت کردم.

وی افزود: سال قبل پایین‌ترین دریافتی را داشتم، یعنی ۴۲ درصد از قراردادم را گرفتم و امسال هم از قراردادم کم کردم. گفتند درست می‌کنیم، اما کسی نیست که جوابگو باشد.

در اینکه حق طبیعی یک بازیکن یا هر فرد دیگری این است که با توجه به حرفه و شغلی که دارد، حقوق و دستمزدی که با او قرارداد بسته شده است را دریافت کند، شکی نیست، اما مواردی وجود دارد که صحبت‌های حامدی فر مبنی بر اینکه مشکلات مالی جدی دارد را نقض می‌کند.

با یک حساب سرانگشتی می‌خواهیم درآمد این بازیکن جوان در یک‌ونیم فصل گذشته را محاسبه می‌کنیم. طبق ارقام افشا شده از قرارداد بازیکنان باشگاه استقلال در فصل گذشته، رقم دقیق قرارداد او ۹ میلیارد و هفتصدو پنجاه میلیون تومان بوده است و باز هم طبق اعلام این بازیکن، او ۴۰ درصد دریافتی داشته است. او همچنین اعلام کرد که در این فصل هفتصد میلیون تومان دریافت کرده است.

مجموع درآمد این بازیکن جوان چیزی بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان بوده است. این عدد تقریبا چهار برابر حقوق دریافتی یک کارمند برای یک‌سال و نیم کار است. اینکه او درآمد خود را در کدام مسیر هزینه کرده نیز یک مسئله شخصی است، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این مبلغ برای داشتن یک خانه و تامین غذا در طول یک سال برای یک فرد، کافی نیست؟ حامدی‌فر چندین برابر حقوق ماهیانه اکثر مردم دریافتی داشته، اما ادعا کرده که او را مقابل هواداران قرار داده‌اند و او به عشق پیراهن استقلال از حق و حقوق خود گذشته است.

نکته جالب در رابطه با این بازیکن این است که همین چند روز گذشته بعد از اتفاقاتی که از سوی حامدی‌فر در تمرین استقلال رخ داد و باعث مصدومیت شدید کوین یامگا شد، او با انتشار پستی اعلام کرد که به نیت موفقیت‌آمیز بودن عمل چشم یامگا، به ۱۱ جوان با وضعیت نامناسب مالی، کمک خواهد کرد.

حامدی‌فر در مصاحبه خود اعلام کرده بود که ۶ ماه را در یک اتاق سپری کرده و در حال حاضر پول غذا خوردن ندارد. با یک نگاه ساده به همین پست که کمتر از یک ماه قبل منتشر شده می‌توانیم متوجه شویم که این حرف بسیار عجیب بوده است. آیا کسی در شرایط بد مالی قرار دارد، می‌تواند چنین نیتی را با مخاطبین خود در میان بگذارد؟

همچنین در آذرماه کلیپی از این بازیکن در یک برنامه تلویزیونی منتشر شد که در آن او سوار بر یک ماشین بنز به گفتگو با گزارشگر پرداخته بود. سوال این است که چطور می‌شود، فردی که ماشین میلیاردی دارد، نتواند هزینه تهیه غذای خود را تامین کند؟ بهتر نیست وقتی بازیکنی که ادعا می‌کند به خاطر هواداران و تیم محبوب خود از حق طبیعی خود گذشته، بیشتر در رابطه با ادعایی که می‌کند، فکر کند؟



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
استقلال

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار