نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 30 دي 1402 - 07:53

نوای جنوب:امام جمعه شیراز ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب، در اهمیت روز‌های اعتکاف سخن گفت و مقاومت غزه را برگرفته از مکتب امام حسین (ع) عنوان کرد.

نوای جنوب:امام جمعه شیراز ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب، در اهمیت روز‌های اعتکاف سخن گفت و مقاومت غزه را برگرفته از مکتب امام حسین (ع) عنوان کرد.نماز جمعه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲ سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی، به امامت آیت‌الله لطف‌الله دژکام و با حضور اقشار مختلف مردم شریف شیراز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه شیراز، خطبه اول را با بیان این نکته که «کلید همه مشکلات بشری، تقوا است.» آغاز کرد و افزود: بنابراین خودم و شما را به رعایت تقوای الهی و خدا ترسی دعوت می‌کنم.

آیت الله دژکام در ادامه به مباحث پیرامون مسئله خانواده و سیاست کلی خانواده در حکومت اسلامی پرداخت و گفت: هفته آینده روز میلاد سرتاسر سرور امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) است، این افتخار برای پدر در جامعه ما پیدا شده است که روز میلاد حضرت علی (ع) روز پدر است. عنوان پدر برای یک مرد آن وقتی پیدا می‌شود که صاحب فرزند شود.

وی افزود: خانواده نقش‌های متعددی را به مرد و زن می‌دهد که اولین آن همسری است؛ بنابراین تا ازدواج رخ ندهد، عنوان همسر برای مرد پیدا نمی‌شود چرا که صرفا رابطه جنسی ملاک همسری نیست و عقد و ازدواج شرعی ملاک همسری است و بین زن و مرد یک پیمان مقدس بسته می‌شود و به همسری یکدیگر نائل می‌شوند. اگر این عقد و پیمان بین مرد و زن نباشد همسر نیستند نه از نظر حقوقی، اخلاقی و روانی بلکه حس همسری ایجاد نمی‌شود. چون حس همسری همراه با تعهد است. “بله” گفتن بانوان هنگام عقد به معنی قبول کردن ایفای نقش همسری در یک قرارداد و پیمان مقدس است.

وی در بخش دیگری از این خطبه با بیان اینکه امروز رساندن پیام‌های ۱۲۴هزار پیغمبر به عهده روحانیت است، گفت: در جامعه بشری اگر کفر، ظلم، فحشا و منکرات رواج پیدا کرد، چه به سر بشر می‌آید؟ اگر می‌خواهیم جلوی این همه خرابی را بگیریم، بنا به فرموده حضرت نوح (ع) باید استغفار کنیم. گناه در این عالم تاثیرات بسیار بدی دارد و انسان امکان دارد خطا کند و به محض اینکه کسی خطا کرد، استغفار کند که این استغفار خیلی برکات دارد.

امام جمعه شیراز درباره نگرانی این روز‌های مردم به علت کاهش چشمگیر باران رحمت الهی اظهار کرد: خشکی آسمان و انقطاع نسل، نتیجه کار‌هایی است که ما انجام داده‌ایم و به خاطر گناهان است؛ بنابراین باید استغفار کنیم چرا که خداوند متعال بخشاینده است و اگر استغفار کنیم باران از آسمان می‌بارد. نیاز داریم به اینکه به درب خانه خدا برویم و استغفار کنیم، به واسطه استغفار خداوند متعال مال شما را زیاد می‌کند.

وی در ادامه به فواید فرزندآوری اشاره کرد و گفت: حضور فرزند در خانه شادی آفرین است، زندگی را هدف‌مندتر می‌کند، آرامش روحی به پدر و مادر می‌بخشد، در کاهش آمار طلاق موثر است و در مجموع کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند به ثروتمندتر شدن خانواده نیز بیانجامد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز، ۲۹ دی‌ماه در تقویم جمهوری اسلامی روز حمایت از غزه نام دارد، گفت: اکنون بیش از صد روز است که شاهد هستیم غزه پای کار دین‌داری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است. مقاومت غزه صرفا برای زمین خود نیست. برای حفظ قدس و قبله اول مسلمانان است. صد روز است. برای این است که فلسطینی‌ها در لانه شیطان طوفان انداخته‌اند و محکم ایستادگی می‌کنند.

آیت الله دژکام ادامه داد: برخی اوقات سوال پیش می‌آید که بیش از بیست هزار شهید فلسطینیان دادند و زیر بمباران مردمی که هیچ دفاعی ندارند، چگونه صد روز ایستادند و دست از آرمان خود بر نمی‌دارند؟ حقیقت این است که مردم فلسطین پای کار اسلام و مقاومت و حفظ کشور خود ایستاده‌اند، چراکه همه مساحت باریکه غزه ۵۰ کیلومتر طول و عرض بیشتر نیست و صد روز مقاومت در چنین شرایطی جای تامل دارد.

وی گفت: برخی از افراد در برابر ناملایمتی زندگی، جا می‌زنند و حتی در ذهن خود، خودکشی را مرور می‌کنند. درصورتی که باید از فلسطین و مقاومت آن‌ها درس گرفت؛ بنابراین باید پولادین ایستادگی کنیم. همین خانواده‌ای در که در حادثه تروریستی کرمان هشت شهید داده بودند، مثل پولاد ایستاده بودند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت درسی است ب ر گرفته از مکتب امام حسین (ع) گفت: امروز مردم فلسطین در غزه آموزه‌های این مکتب را به خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در پایان تاکید کرد: ما از همین‌جا اعلام می‌کنیم که تا آخرین سنگری که مردم غزه ایستاده‌اند، از حمایت مظلومین مقتدر غزه کوتاه نخواهیم آمد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
امام چمعه شیراز

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار