نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 ارديبهشت 1403 - 15:40

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تعیین تکلیف سه هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز آب در این استان خبر داد.

 





نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تعیین تکلیف سه هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز آب در این استان خبر داد.

 

ابوالحسن عالی در توضیح این خبر اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع ۳ هزار و  ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر ساماندهی  شد که از این شمار یک‌هزار و ۷۰۵ انشعاب تبدیل به مجاز و ۲ هزار ۲۳۲ انشعاب نیز قطع شدند.

 

وی بیان کرد: در استان بوشهر اکنون ۷۰۲ انشعاب غیرمجاز نیز در مرحله قضایی قرار داشته که بزودی تعیین تکلیف خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان‌های  عسلویه، دشتستان، بوشهر، گناوه و کنگان به ترتیب بیشترین انشعاب آب غیرمجاز آب را دارند.

 

عالی ادامه داد: انشعابات غیرمجاز یک نوع پایمال حق و حقوق مشترکان قانونمند بوده بر همین اساس برخورد با این اقدام غیرقانونی با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: براساس برآوردها حجم آب مصرفی شناسایی شده از این انشعابات غیرمجاز چند هزار مترمکعب بوده و ساماندهی این تعداد انشعاب به مثابه احداث یک سایت آب شیرین کن به ظرفیت حداقل  ده هزار متر مکعب و با صرف سرمایه حداقل ۳۰۰ میلیارد تومانی می باشد و از طرف دیگر تهدیدی آشکار برای تامین آب مشترکان قانون‌مدار هم استانی است.

 

عالی افزود: کمبود منابع آبی به دلیل خشکسالی های متعدد برخورد با انشعابات غیرمجاز را تبدیل به یک اولویت اجتناب ناپذیر کرده است.

 

وی یادآور شد: در استان بوشهر بیشترین شمار انشعابات غیرمجاز مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی و بویژه در حاشیه شهرها و روستاها است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار