نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 آبان 1402 - 23:20

نوای جنوب:شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز این آمادگی را دارد که از طرح‌ها، ایده‌های دانشگاهیان، مراکز علمی و استارت آپ‌ها حمایت کند 

نوای جنوب:


حمایت شهرداری شیراز از استارت‌آپ‌ها و ایده‌های نخبگان

شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز این آمادگی را دارد که از طرح‌ها، ایده‌های دانشگاهیان، مراکز علمی و استارت آپ‌ها حمایت کند.

  آیت الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، در آیین تجلیل از اعضای هیئت امنای سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز با اشاره به آیه 207 سوره مبارکه بقره «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»، اظهار داشت: بندگان خداوند باید خلق الهی را داشته باشند،  لذا سرا‌های فرهنگ مهربانی حامل این مسئولیت این مهم هستند.  

وی در ادامه با اشاره به حوادث غزه و فلسطین و رفتار ضد انسانیت و جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیست‌ها مسیر ضدمهربانی را دنبال کردند و محبت بندگی در دل آن‌ها نیست، بلکه به حالت بی‌رحمی و نامردمی زمینه فطری را از دست داده‌اند، چرا که هنر آن‌ها کودک‌کشی است که زنان و کودکان بیگناه را که در سرزمین خود هستند هر روز مورد اصابت قرار می‌دهند و به نمازگزاران یورش می‌آوردند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری بر تعمیم و فراگیری فرهنگ شایسته مجمع خیرین شهرســاز و فرهنگ‌ســاز شــیراز تأکید کرد و افزود: فعالیت این مجمع در راستای فرهنگ تعالی و قرآنی است، چرا که انسان‌های شایسته تمام هم و غمشان کمک به همنوعان خود است.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین شهرســاز و فرهنگ‌ســاز شــیراز در پایان به کمال مردمان شهر شیراز اشاره و تصریح کرد: کار هر مسلمانی است که در حد توان به هم‌نوع خود کمک کند که ساخت مساجد مصداق بارز فرهنگ‌سازی و شهرسازی است و خیران نوعی تلاش و فعالیت در سطح جامعه دارند.

محمدحسن اسدی نیز در این مراسم تأکید کرد: به تمامی شهرداری‌های مناطق در سطح این شهر بخشنامه شده است که فعالیت خیران شهرساز و فرهنگ‌ساز در راستای رشد و پیشرفت دچار بروکراسی اداری نشوند، لذا در این راستا پنجره واحدی ایجاد شده تا کار خیران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز قریب به یک دهه تشکیل شده و کار تشکیلاتی را انجام می‌دهد، بیان کرد: کار در راستای فرهنگ شهروندی باید توسعه یابد و شهرداری ظرفیت عظیم و بالقوه‌ای در این زمینه دارد، لذا انتظار شهروندان و مردم این شهر و نیک‌اندیشان این است که شاهد یک جهش در توسعه باشند.

شهردار شیراز در ادامه به شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور و قدمت تاریخی 6500 ساله که 4 دروه پایتخت سیاسی بوده، اشاره کرد و افزود: این کلانشهر یک شهر فرهنگی و تاریخی است و شهرت شیراز یک شبه به دست ما نرسیده و با زحمات غزلسرایان، بزرگان، فیلسوفان و ادبای بزرگ ما  به دست آمده است در همین راستا باید بدانیم در کجا هستیم و چه تصمیمی برای این شهر گرفته می‌شود لذا بایستی برای اعتلا و توسعه این شهر همگی همت کنیم.

اسدی در پایان بر ارتقای این شهر تاکید و خاطرنشان کرد: فرهنگ را باید از منازل  از جمع‌آوری پسماند، تکریم ارباب رجوع تا فرهنگ ترافیک در نظر گرفت و شهرداری شیراز این آمادگی را دارد که  از طرح‌ها، ایده‌های دانشگاهیان، مراکز علمی و استارت آپ‌ها حمایت کند و در این زمینه مشارکت و هزینه هم پرداخت نماید.

عبدالرضا دستغیب هم ضمن تسلیت شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان مظلوم غزه به دست صهیونیست‌ها به‌ویژه جنایت بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی جسم و فرهنگ روح شهر است، اظهار داشت: قریب به 9 سال از فعالیت این مجمع در این کلانشهر می‌گذرد و یکی از ثمرات آن ایجاد سرا‌های فرهنگ مهربانی در مناطق یازده گانه شیراز است که اقدامانت مؤثر و مطلوبی در راستای رشد فرهنگ و کمک‌رسانی مردم صورت گرفته است.

وی از اداره شدن سرا‌های فرهنگ مهربانی به صورت هیئت امنایی توسط 32 نفر خبر داد و افزود: اهدای 99 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و زوج‌های جوان، همچنین 820 هزار قلم کالا اعم دارو، لباس، کتاب و غیره در این سر‌اها جمع آوری شده است و این نشان از اهتمام ویژه و اعتماد مردم است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز همچنین از همکاری همیاران ترافیک در جهت مدیریت فرهنگ ترافیکی در سطح کلانشهر شیراز سخن گفت و افزود: برای مدیریت بهتر ترافیک در گلوگاه‌های ترافیکی از ظرفیت همکاران همیار ترافیک برای پلیس راهور کمک کرده‌ایم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شیراز

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار