نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 مهر 1402 - 09:11
در آیین تجلیل از موکب‌های اربعین حسینی

نوای جنوب:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲۱ هیئت و موکب اتباع خارجی در ایام ماه محرم و صفر امسال در استان فعال بود گفت: در استان بوشهر خدمات لازم در حوزه بهداشت و درمان، تحصیل فرزندان به اتباع ارائه می‌شود. 

نوای جنوب:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲۱ هیئت و موکب اتباع خارجی در ایام ماه محرم و صفر امسال در استان فعال بود گفت: در استان بوشهر خدمات لازم در حوزه بهداشت و درمان و تحصیل فرزندان به اتباع ارائه می‌شود.

خدمات به اتباع خارجی در حوزه بهداشت و درمان، تحصیل در استان بوشهر

اکبر پورات  ظهر امروز در آیین تجلیل از موکب‌های اربعین حسینی و هیئت‌های مذهبی فعال اتباع و مهاجرین خارجی در استان بوشهر با تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: وجود حضرت رسول اکرم (ص) اساس و عامل وحدت در همه دوره‌ها و مقاطع اسلامی بوده و انقلاب اسلامی ایران نیز بر محور وحدت و یکپارچگی شکل گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: یکی از نمادهای وحدت در دوران انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس بود که همه مردم ایران از لر، عرب، کرد، ترک، بلوچ، اهل سنت و اتباع که در کشور حضور داشتند با جانفشانی و یک وحدت مثال‌زدنی در جنگ تحمیلی حماسه‌آفرینی کردند.

وی افزود: در دفاع از حرم نزدیک به 3 هزار شهید افغانی و 11 هزار شهید اهل سنت تقدیم شد که همه آنها نمونه‌ای از وحدت و همبستگی همه مذاهب و ادیان در ایران اسلامی است.

پورات گفت: امروز دشمن از این وحدت وحشت دارد و همواره به دنبال اختلاف‌افکنی بوده و تاکنون موفق نشده و ما نیز باید همیشه مراقب باشیم و تحت تأثیر تبلیغات دروغین دشمن قرار نگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه دشمن برای مذاهب و قومیت‌ها برنامه‌هایی برای دوقطبی‌سازی و آشوب دارد خاطرنشان کرد: اکنون با این اتحادی که وجود دارد با توکل بر خدا و پیروی از رهبر معظم انقلاب، تمام توطئه‌های دشمنان خنثی خواهند شد.

پورات با اشاره به اینکه تاکنون گام‌های موثر در راستای وحدت شیعه و سنی برداشته شده است بیان کرد: هفته وحدت یک شعار نیست، بلکه یک استراتژی مهم دینی و ملی است که در استان بوشهر تمام تلاش این است که خدمتگزار خوبی برای مهاجرین و پناهندگان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: 21 هیئت و موکب اتباع خارجی در ایام ماه محرم و صفر امسال در استان بوشهر فعال بود که همه با هزینه اتباع راه‌اندازی و مدیریت شد و تعداد 3 هزار 200 تبعه افغان نیز از استان به زیارت کربلا مشرف شدند.

پورات خدمات به اتباع خارجی در حوزه بهداشت و درمان، تحصیل در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در استان بوشهر خدمات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان، تحصیل و مدارس فرزندان اتباع، برگزاری دوره‌های رایگان فنی و حرفه‌ای، بیمه سلامت، ساماندهی کودکان کار و شناسنامه‌دار کردن فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در حال انجام است.ن، تحصیل فرزندان به اتباع ارائه می‌شود. 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پورات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار