نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 فروردين 1403 - 20:20

نوای جنوب:اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی، برای جنوب استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

نوای جنوب:اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی، برای جنوب استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

 مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا (دوشنبه 27 فروردین) شاهد نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن طی روز سه شنبه خواهیم بود.

فرج‌الله شکوهی‌پور بیان کرد: ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، در سطح استان بویژه مناطق جنوبی و مرکزی استان، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است و در این مدت، خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور اضافه کرد: طی روز سه‌شنبه هفته جاری شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر خواهیم بود که در پی آن بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک و احتمالاً تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور از افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خبر داد و افزود: رعد و برق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی با اشاره به احتمال وارد شدن خسارت به تأسیسات و سازه‌ها بیان کرد: احتمال تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد.

 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان خواستار بازگشایی دهانه پل‌ها و پرهیز از سفرهای برون‌شهری، کوه‌نوردی، توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بارش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار