نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 تير 1402 - 22:38

نوای جنوب:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در زمینه اجرای‌شدن قانون جوانی جمعیت و روان‌سازی در امر مقدس ازدواج ضمن برگزاری جشن ازدواج آسان، اهدای زمین مسکونی رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در این استان آغاز شده است.





نوای جنوب:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در زمینه اجرای‌شدن قانون جوانی جمعیت و روان‌سازی در امر مقدس ازدواج ضمن برگزاری جشن ازدواج آسان، اهدای زمین مسکونی رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در این استان آغاز شده است.دکتر اکبر پورات روز یکشنبه در نشست با جوانان گام دوم انقلاب استان بوشهر با حضور دبیر جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر بر اساس ابلاغ قانون جوانی جمعیت انجام می‌شود.

وی افزود: در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ و ابلاغ ۲۴ آبان همان سال، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوار را برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم و برای بار دوم از کلیه امکانات دولتی در این زمینه بهره‌مند شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: حداکثر مساحت پیش‌بینی شده برای تحویل زمین به خانواده‌ها ۲۰۰ متر مربع است.

پورات ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین ضرورت دارد این مقوله مهم جهاد تببین که باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود در اولویت قرار گیرد که البته تاکنون چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: با وجود انجام کارهای مهم و برداشتن گام‌های اساسی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای در استان اما این اقدامات به درستی به اطلاع مردم رسانده نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: در حوزه انتصابات رویکرد دولت سیزدهم همواره بر مبنای جوان‌گرایی و استفاده از بدنه نیروهای انقلاب استوار است.

پورات اضافه کرد: در همین ارتباط در حوزه مدیران ستادی، معاونین فرمانداران، بخشداران و سایر ادارات از جوانان انقلابی استان منصوب شده‌اند.

وی افزود: افزون بر حضور مدیران در بین مردم به زودی سفرهای شهرستانی با محورهای توسعه‌ای شهرستان‌ها با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان برگزار می‌شود.

پورات افزود: در بخش مسائل و مشکلات کارگری با برگزاری منظم کمیسیون کارگری در زمینه احقاق حقوق کارگران گام‌های مهمی برداشته شده و در بخش رسیدگی به مشکلات دانشجویان در کمیسیون دانشجویی و بازدید از مراکز دانشگاهی اقدامات موثری به انجام رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به فعال شدن طرح‌های آبخیزداری در استان گفت: در زمان حاضر روند احداث آبشیرین‌کن‌ها در مناطق مختلف استان با شتاب بیشتری در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش توسعه طرح‌های گردشگری، ایجاد مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغالزایی گام‌های ارزشمندی در استان بوشهر برداشته شده است.

پورات اضافه کرد: همچنین انتظار می‌رود مدیران انقلابی در دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اهتمام بیشتری داشته باشند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پورات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار