نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 مرداد 1401 - 23:12

آلبوم تلفیقی شروه خوانی با موسیقی، اثر حیدر احمدی از شروه خوانان بنام استان بوشهر با نام وصل هجران با حضور جمعی از هنرمندان و مسولین در سرای شبدیز شهر بوشهر رونمایی شد.

نوای جنوب: آلبوم تلفیقی شروه خوانی با موسیقی، اثر حیدر احمدی از شروه خوانان بنام استان بوشهر با نام وصل هجران با حضور جمعی از هنرمندان و مسولین در سرای شبدیز شهر بوشهر رونمایی شد.

 

به گزارش نوای جنوب : آیین رونمایی از آلبوم تلفیقی شروه خوانی با موسیقی با نام وصل و هجران اثر حیدر احمدی از هنرمندان بنام استان بوشهر با حضور جمعی از هنرمندان و اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر و مجری گری شاهین بهرام نژاد  ، ساعتی پیش در سرای شبدیز بوشهر برگزار شد.

در این آیین عضو شورای شهر بوشهر ضمن تقدیر از این اثر فاخر، اظهار داشت: به عنوان خادم کوچکی از مردم شهر بوشهر همیشه طرفدار موسیقی سنتی شهرم بوده ام که در این راستا هنرمندان و اساتید بسیار بنامی در این شهر وجود دارند.

خدیجه گرشاسبی با بیان اینکه افتخار آموزش بیش از ۳۰۰ مداح را در استان داشته و مداحی نیز یکی از موسیقی های مذهبی کشور است، عنوان کرد: به عنوان یکی از شاگردان هنرمندان عزیز، از هنرمندانی که در حوزه هنر سالم و اشاعه آن فعالیت دارند، اعلام حمایت نموده و تشکر می نمایم.

مسول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر با ابراز امیدواری از اینکه هنر سالم موسیقی بوشهر در سطح بین المللی طنین انداز شود، اظهار کرد: یکی از رویکردهای حوزه فرهنگی شورا این است که ماهی یکبار نشست صمیمی را با حضور هنرمندان داشته باشیم و پای درد و دل آنها بنشینیم.

مسول انجمن موسیقی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه استان پایگاه موسیقی آوایی در سطح کشور است، گفت: شروه، شوخی پذیر نیست و رسیدن به بافت تحریر آن کار بسیار دشواری است که حیدر احمدی توانسته است با هنر خود اثر فاخری را خلق نماید.

حماسه حق پرست، افزود: حیدر احمدی معتقد است شروع مصیبت خوانی نیست و تمام تلاش خود را انجام داده است تا شروه را از مصیبت جدا نموده و با دوبیتی های متفاوت روایت دیگری از این آوا را به معرض نمایش قرار دهد.

حیدر احمدی نیز در این آیین ضمن اجرای شروه تلفیقی، شروه را مومنانه ترین و با اصالت ترین آواز جنوب عنوان کرده و عنوان داشت: این با هدف معرفی شروه به نسل جدید و بواسطه اینکه این هنر به سمت مراسمات ختم و مصیبت روانه شده بود، تمام تلاش خود را انجام دادم که این هنر و آواز جنوب به نحوه شایسته تری دیده شده و شأن  آن حفظ شود.

















کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شروه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار