نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 اسفند 1402 - 09:02

نوای جنوب:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر بوده که تا پایان اسفند برای افزون بر ۲۵ هزار نفر اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسیده است.





نوای جنوب:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر بوده که تا پایان اسفند برای افزون بر ۲۵ هزار نفر اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

🔹مصدق کشاورزی در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در سال جاری به نسبت برنامه تدارک دیده شده برای امسال با رشد ۱۳۵ درصدی همراه بوده است.

🔹وی افزود: تعهد اشتغال سال آینده، ۱۶ هزار و ۱۸۸ نفر است که ۳۸ درصد این اشتغال مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.

🔹مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: رصد مناسبی از ظرفیت پذیرش مراکز دولتی و خصوصی برای بکارگیری دانش آموختگان د انشگاهی در استان انجام شده و از ابتدای سال آینده تکلیف همه دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص خواهیم کرد.

🔹کشاورزی ادامه داد: برخی اوقات مجموعه ای اقدام به بکارگیری جویندگان کار به خصوص از دانش آموختگان دانشگاهی می کند اما به دلیل ضعف در حوزه اطلاع رسانی خیلی از افراد در استان متوجه نمی شوند که این نقص نیز در سال آینده برطرف خواهد شد.

🔹وی بیان کرد: برای شناسایی ظرفیت های اشتغال واحد های صنعتی بزرگ و آموزش مهارتی نیرو های مورد نیاز بخش عمده ای از این صنایع را به شکل میدانی مورد بررسی قرار داده تا بتوان از ظرفیت های اشتغال آنها استفاده شود.

🔹مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای مختلف صنفی است که در سال جاری با تمام توان در این بخش فعالیت کرده ایم.

🔹کشاورزی ادامه داد: در سال آینده نیز با استفاده از ابزارهای موجود این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

🔹وی بیان کرد: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز کنند تا پنج برابر مزد روزانه کارگر، جریمه می‌شوند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اداره کار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار