نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1402 - 16:55

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پروژه های رفع تنش آبی در سه شهرستان بوشهر، دشتستان و جم این استان نیازمند 545 میلیارد تومان اعتبار است.





نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پروژه های رفع تنش آبی در سه شهرستان بوشهر، دشتستان و جم این استان نیازمند 545 میلیارد تومان اعتبار است.

 

 

ابوالحسن عالی در نشست رصد و پایش طرح های اضطراری جهت رفع تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۳ که به صورت ویدو کنفرانسی با حضور علیرضا جزء قاسمی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، اظهار داشت: هر 10 شهرستان استان بوشهر کم و بیش با تنش آبی مواجه هستند ولی در این بین سه شهرستان‌ یاد شده دارای تنش آبی بیشتری هستند که برای رفع این مشکل مطالعات موثر و مطلوبی انجام شده است.

 

وی بیان کرد: براساس ارزیابی ها جهت رفع تنش آبی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و جم اجرا 17 پروژه پیش بینی شده که تحقق این پروژه‌ها به پایداری توزیع آب در شهرستان‌های هدف و عبور موفق از پیک مصرف تابستان پیش رو کمک خواهد کرد.

 

عالی یادآور شد: از جمله پروژه‌های شاخص تعریف شده برای مناطق دارای تنش آبی استان می‌توان به حفر و کف شکنی چاه، برداشت آب از کانال سد شهید رئیسعلی دلواری و دالکی، احداث مخزن، خطوط انتقال، اصلاح و نوسازی شبکه توزیع و همچنین پکیج‌های پیش تصفیه و انتقال آب اشاره کرد.

 

وی اظهار کرد: با تخصیص اعتبار پروژه‌های تنش آبی، پایداری آبرسانی و مدیریت تامین و توزیع آب شرب در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و جم به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد.

 

عالی افزود: در دولت سیزدهم به حوزه تامین آب شرب استان بوشهر نگاهی ویژه معطوف شده که تداوم این نگاه حمایتی نویدبخش تامین آب شرب پایدار هم استانی‌ها است.

 

وی یادآور شد: در راستای رفع تنش آبی اکنون شماری پروژه در مناطق مختلف استان بوشهر در دست احداث است که با تمهیدات اندیشیده شده روند اجرا آنها سرعت قابل قبولی دارد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار