نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 مرداد 1401 - 09:11

نوای جنوب:   در راستای کنترل سیلاب و با پیگیری و دعوت شهردار و شورای اسلامی و با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر از اراضی بالادست شهر وحدتیه بازدید میدانی صورت گرفت.

نوای جنوب:   در راستای کنترل سیلاب و با پیگیری و دعوت شهردار و شورای اسلامی و با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر از اراضی بالادست شهر وحدتیه بازدید میدانی صورت گرفت.

 

  در این بازدید و نشست که روز شنبه اول مردادماه و با پیگیری و دعوت شهردار و شورای اسلامی  صورت گرفت آقای مهندس منتظری مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر در معیت معاونین و کارشناسان، مهندس شریفی بخشدار سعدآباد، مهندس ارشدی شهردار،سالاری، حجت الاسلام حسینی ،خانم محمدیان و حق رو رییس،نایب رییس و اعضای شورای اسلامی شهر وحدتیه و چند تن از کارشناسان و ساکنین شهر حضور داشتند.

 

  در ابتدای این بازدید و مطالعه میدانی و نشست که به مدت چندساعت به طول انجامید مهندس منتظری مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر با همراهی شهردار و شورای اسلامی و در معیت سایر مسئولين امر از اراضی و عرصه های منابع طبیعی منطقه وحدتیه، مناطق فعالیت شرکت نفت نرگسی، خسارات وارده برعرصه های منابع طبیعی،عرصه ها و اراضی دارای پتانسیل و ظرفیت توسعه طرح های منابع طبیعی (آبخیزداری و اصلاح و احیای مراتع و جنگل کاری) و طرح های آبخیزداری اجراشده در سالهای گذشته  بازدید به عمل آوردند.

 

  در ادامه مسئولین امر در جلسه متشکله در سالن کنفرانس شهرداری حاضر و به جمع بندی امورات پرداختند.

در ابتدای این جلسه مهندس ارشدی شهردار وحدتیه، سالاری ریاست و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر در سخنانی ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از حضور مدیر کل و سایر مهمانان همچنین بخشدار سعدآباد، با یادآوری حادثه جاری شدن سیل ویرانگر سنوات قبل در شهر وحدتیه و ایجاد خسارات شدید مالی و مادی به شهروندان خواستار توجه ویژه و اقدام عاجل مسئولین امر در بحث توسعه، انجام و اجرای اقدامات لازم در سطح منابع طبیعی،اراضی و زمینهای بالادست ذیل پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در جهت کنترل سیلاب گردیدند.

 

  در ادامه مهندس منتظری مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر و شریفی بخشدار سعدآباد نیز درسخنانی با تشکر از پیگیریهای صورت گرفته در خصوص موارد مطروحه اعلام نظر نمودند.

 

  در پایان این نشست موارد ذیل به تصویب رسید:

🔹 لزوم پیگیری حقوقی در خصوص جلوگیری از تخریب و تعرضات شرکت نفت نرگسی در اراضی 

🔹 تشکیل جلسه و نشست با مدیران شرکت نفت و ایجاد تفاهم در خصوص بحث عدم تعرض به منابع طبیعی 

🔹 تعیین حد و مرز منابع طبیعی فیمابین استانهای فارس و بوشهر در منطقه وحدتیه

🔹 اخذ و تخصیص اعتبارات لازم جهت توسعه و اجرای طرح های آبخیزداری 

🔹 لزوم لایروبی حوضچه بند آبخیزداری احداث شده با امکانات ستاد بحران و....

🔹 بازدید و تعیین مناطق مستعد و اخذ اعتبار جهت احداث آب انبار














کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری وحدتیه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار