نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 بهمن 1400 - 11:54

نوای جنوب:سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

نوای جنوب: 

 بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر افزایش یافت

 احمد یزدان‌پناه در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی برای بحران کووید ۱۹ آمادگی کامل را داشته باشند.

وی ضمن هشدار شیوع بالای سویه جدید و بحران احتمالی تصریح کرد: مقابله با پیک جدید نیازمند عزم، همکاری و حمایت همه دستگاه‌ها و آحاد مردم است.

یزدان‌پناه ضمن تأکید به بیمارستان‌ها برای آمادگی لازم برای بحران کووید در استان بوشهر اضافه کرد: کمیته بحران بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعال شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که تست کرونای ۲۴ نفر از آنها مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی، ۵ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

فوت دو بیمار

یزدان‌پناه اظهار داشت: متأسفانه امروز دو نفر از هم استانی‌های عزیزمان بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند که یک مورد آقایی ۳۸ ساله و بدون سابقه واکسیناسیون و دارای بیماری زمینه‌ای و مورد دیگر یک خانم ۹۱ ساله که دو دوز واکسن را دریافت و دارای بیماری قلبی و دیابت بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۴۰ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۱۹ مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

یزدان‌پناه افزود: تاکنون دو هزار و ۴۹ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۹۷ هزار و ۶۳۹ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

درگیری ریه در افراد چاق و دیابتی

وی افزود: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای دیابت هستند و افراد چاق که به سویه امیکرون مبتلا شده‌اند دچار درگیری ریوی نیز شده‌اند.

یزدان‌پناه افزود: در این گروه باوجود دریافت دوز دوم نیز موارد ابتلاء به کرونا با سوش جدید وجود دارد، بنابراین در این بیماران تأکید بر دریافت دوز سوم می‌گردد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه خانواده‌ها مواظب فرزندان دلبند خود باشند اضافه کرد: روند افزایش موارد سرپایی کرونا در اطفال به‌وضوح در استان بوشهر افزایش پیداکرده است و همچنین موارد بستری نیز در کودکان زیاد شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار