نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 16:01
در ستاد مقابله با کرونا مصوب شد؛

نوای جنوب:اجاره خانه‌های مبله در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است/ سهمیه استان بوشهر برای تولید مواد ضدعفونی افزایش می‌یابد

نوای جنوب: استاندار بوشهر گفت: فرمانداران استان مکلفند نسبت به پیش بینی یک مکان ویژه قرنطینه در شهرستان‌ها اقدام کرده تا موارد مبتلای احتمالی در این مکان‌ها قرنطینه شوند.عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: در راستای جلوگیری از تجمع در اماکن مختلف برای مقابله با کرونا، تمام مهمان‌سرا‌های ادارات در استان بوشهر حق پذیرش مهمان را تا اطلاع ثانوی ندارند.

او تصریح کرد:هر گونه پذیرایی در ادارات استان ممنوع است مدیران  دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر مسئول اجرای این مصوبه هستند.

استاندار بوشهر  بیان کرد:دانشگاه علوم پزشکی هم  پیگیری لازم برای تولید محلول‌های ضدعفونی کننده در استان داشته باشد و واحد‌های تولیدکننده شیفت‌های کاری خود را افزایش دهند.

گراوند ضمن از تلاش‌های نیرو‌های هلال احمر و علوم پزشکی در کنترل مبادی ورودی استان  بوشهر یادآور شد: کنترل ورودی‌های استان باید با جدیت ادامه داشته باشد.

او تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر مکلفند نسبت به پیش بینی یک مکان ویژه قرنطینه در شهرستان‌ها اقدام کرده تا موارد مبتلای احتمالی در این مکان‌ها قرنطینه شوند.

استاندار بوشهر گفت: هرگونه کمپ شهرداری‌ها و نصب چادر در سواحل و دیگر مکان‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی موظفند برای اجرای این مصوبه اقدام کنند.

گراوند تاکید کرد: اجاره خانه‌های مبله در استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان بوشهر مکلف است  این مصوبه را اجرا و نظارت کند.

او گفت:بانک‌ها باید نسبت به تهیه مواد ضدعفونی کننده در محل عابربانک‌های استان اقدام کنند. ۲ راه مهم شکست کرونا، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از انجام سفر‌های غیرضروری  مورد تاکید است که انتظار می‌رود مردم استان این ۲  موضوع را مد نظر قرار دهند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: برای جبران کمبود مواد ضدعفونی و ماسک تصمیم گرفته شد که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بر اساس ظرفیت بخش خصوصی و کارگاه‌های تولیدی تولید  ماسک و محلول‌های ضدعفونی با نظارت شبکه بهداشت و درمان آغاز کند.

او افزود: پایه تولید محلو‌های ضد عفونی، الکل است به همین منظور سهمیه استان بوشهر برای تولید مواد ضدعفونی افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: سازمان صمت ضمن نظارت جدی بر میزان تولید اقلام مورد نیاز بر توزیع مناسب اقلام  ضدعفونی و ماسک در مراکز بهداشتی نظارت داشته باشد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار