نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 22:24

نوای جنوب:دولاح با بیان اینکه استقلال کانون ها باید حفظ شود، می گوید: وکالت جزو کسب‌وکار نیست و شورای نگهبان نباید مصوبه مجلس در این خصوص را تصویب کند.

نوای جنوب:دولاح با بیان اینکه استقلال کانون ها باید حفظ شود، می گوید: وکالت جزو کسب‌وکار نیست و شورای نگهبان نباید مصوبه مجلس در این خصوص را تصویب کند.رییس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه استقلال کانون ها باید حفظ شود، می گوید: وکالت جزو کسب‌وکار نیست و شورای نگهبان نباید مصوبه مجلس در این خصوص را تصویب کند.

 

 عبدالصمد دولاح در بازدید از دفتر هفته نامه و پایگاه خبری «خلیج فارس» ادامه داد: از سه چهار سال گذشته تفکری سعی دارد با استفاده از مقررات قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، مقررات کانون‌های وکلا را نقص و این نهاد را به‌عنوان یک کسب‌وکار تلقی کند اما در شرع ما وکالت جزو عقودی است که به امانت‌داری نیاز دارد و جنبه تجاری ندارد؛ لذا اگر جنبه تجاری را به این موضوع قالب کنیم در واقع به امین اجازه داده می‌شود در منافع ما کاملاً شریک شود و این کار را برای شهروندان سخت‌تر می‌کند.

دولاح با اشاره به اینکه این مصوبه با ذات و فلسفه وکالت دادگستری منافات دارد، گفت: شهروندان عمدتاً زمانی که جان، مال، آبرو و ناموس آنها در خطر است به وکیل مراجعه می‌کنند و درست نیست برای چیزی که با این‌ها سر و کار دارد، مقررات اقتصادی را فعال کنیم. هدف اول در وکالت تحقق عدالت و احقاق حقوق موکل است اما با مصوبه مجلس، این هدف تبدیل به امری تجاری می‌ شود.

 

وی با اشاره به اینکه کانون وکلا در درون خود مجموعه انتظامی و نظارتی فعالی دارد و نیاز به مداخله موازی نیست، تصریح کرد: طی 12 سال فعالیت کانون وکلای استان بوشهر،تا امروز 48 مورد رای محکومیت صادر شده که از این تعداد 28 مورد به محرومیت دائم یا موقت از شغل وکالت منجر شده است.

به گفته دولاح، در استان بوشهر تا امروز هزار و 3 پروانه وکالت صادر شده است.

برگزاری آزمون اختبار به صورت حضوری

همچنین رییس کمیسیون آموزش و اختبار کانون وکلای دادگستری استان بوشهر در این نشست پیرامون آزمون تعیین وکالت پایه یک در بوشهر توضیحاتی داد.

 

عباس سلطانی منش گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آزمون اختبار به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه بهداشتی در سالن دانشگاه علوم پزشکی و روز جمعه هم آزمون شفاهی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان حقوق 18 ماه زیرنظر وکلای باتجربه دوره کارآموزی را طی می کنند، گفت: در آزمون اختبار امسال، 89 نفر در بوشهر شرکت خواهند کرد و افرادی که حدنصاب لازم را کسب کنند، به درجه پایه یک نایل می شوند.

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
وکالت

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار