نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 اسفند 1399 - 12:05

نوای جنوب: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر اعلام کرد: پل مشیر دشتستان ریزش نکرده و طبق طرح مطالعاتی صورت گرفته برداشته شده است.

نوای جنوب: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر اعلام کرد: پل مشیر دشتستان ریزش نکرده و طبق طرح مطالعاتی صورت گرفته برداشته شده است.مومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به مطلب منتشر شده درباره ریزش پل تاریخی مشیرالملک در دالکی شهرستان دشتستان اعلام کرد: این پل برای بازسازی به پیمانکار واگذار شد و طبق طرح مطالعاتی صورت گرفته و با توجه به آسیب جدی در دهانه‌ای از پل، قسمتی از آن با هماهنگی دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی استان برداشته و عملیات مرمت و احیای آن آغاز شد.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/12/2/13500115_753.jpeg

اداره کل میراث فرهنگی همچنین عنوان کرده است که پیمانکار این طرح بدون اطلاع از پیمان خارج شده است و به زودی پیمانکار جدید معرفی می‌شود.

پل مشیر یا مشیرالملک در ۲۵ کیلومتری شمال شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در کناره راه کنونی برازجان به شیراز روی رودخانه دالکی قرار دارد و متعلق به دوره قاجاریه است.

این پل در سال ١٢٨٨ هـجری قمری به دستور حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک والی وقت فارس ساخته شد و تا سال ١٣٥٠ هـجری شمسی از آن استفاده می‌شد.

معمار این اثر شخصی به نام حاج محمد رحیم شیرازی بوده است که اهالی و بومیان منطقه پل را به نام معمار آن می‌شناسند.

این اثر تاریخی در سال ٧٨ به شماره ٢٥٤٦ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.



کانال خبری نوای جنوب

مرتبط:
برچسب ها:
پل مشیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار