نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 بهمن 1399 - 11:29

نوای جنوب:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در هفته دوم و سوم بهمن ماه موارد مبتلا به ویروس کرونا در این استان با افزایش حدود ۵۰ درصدی مواجه شده این درحالی است که در هفته‌های گذشته این روند کاهشی یا ثابت بوده است.

نوای جنوب:

مبتلایان ویروس کرونا در استان بوشهر ۵۰درصد افزایش یافت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در هفته دوم و سوم بهمن ماه موارد مبتلا به ویروس کرونا در این استان با افزایش حدود ۵۰ درصدی مواجه شده این درحالی است که در هفته‌های گذشته این روند کاهشی یا ثابت بوده است.

عبدالمحمد خواجه ئیان در گفت وگو با ایرنا افزود: همه از آغاز موج چهارم پاندمی کرونا نگران هستند این درحالی است که شواهد نشان میدهد در ابتدای این موج قرار گرفته‌ایم و چنانچه این وضعیت کنترل نشود از این به بعد ممکن است افزایش موارد سرعت بالاتری پیدا کند و اوضاع کنترل شده نخواهد بود.

وی یادآورشد: با اعمال محدودیت‌های کرونایی روند کاهش بروز بیماری کووید ۱۹ از آبان ماه آغاز شد اما با عادی انگاری در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مسافرت‌ها و رعایت نکردن فاصله اجتماعی از ابتدای دی ماه به آهستگی روند افزایشی ابتلا و بستری در استان روبرو هستیم به گونه ای که امروز شهرستان‌های بوشهر و تنگستان از رنگ آبی به رنگ زرد تغییر وضعیت داده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه با افزایش موارد سرپایی و انتقال بیماری احتمال جهش یافتن ویروس بیشتر می‌شود ممکن است با ادامه زنجیره انتقال ویروس کرونا بازهم جهش‌های دیگری اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: افزایش ترددها، حضور مسافران در سواحل، هتل‌ها و پارک‌ها و برگزاری بسیاری از تجمع‌ها حکایت از کاهش میزان حساسیت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به نحوی عادی انگاری دارد که همین امر باعث شده دوباره رنگ آبی شهرها به زرد و ادامه این روند احتمال بازگشت رنگ نارنجی و قرمز را به دنبال دارد.

خواجه ئیان گفت: با توجه به اینکه سوش جهش یافته ویروس کرونا در استان‌های مجاور شناسایی شده احتمال ورود یا وجود این سوش در استان بوشهر نیز دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: در زمان حاضر فرصت مداخله منطقی برای کاهش ارتفاع موج چهارم وجود دارد اما اگر این فرصت را از دست بدهیم آن وقت دیگر از بهداشت کاری ساخته نیست و فقط باید در بخش درمان برای کنترل و نجات بیماران مبتلا اقدام کرد.

خواجه ئیان با تاکید بر اینکه هرگونه عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا می‌تواند خطرناک باشد، گفت: درخواست کاهش محدودیتها و صدور مجوز فعالیت‌های حضوری از دانشگاه علوم پزشکی شدت گرفته این درحالی است که امروز در شرایطی نیستیم که مجوز برگزاری بسیاری از فعالیت‌ها ومراسم‌های حضوری داده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص توزیع اقلام ضروری مردم گفت: توزیع این اقلام کاری ارزنده است اما ازدحام ایجاد شده و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند خطرناک باشد و باید توزیع این اقلام با روش های جایگزین که متضمن رعایت پروتکلها باشد انجام پذیرد

خواجه ئیان یادآورشد: در سوش قبلی کارشناسان معتقد بودند اگر ۱۰ نفر در فضای بسته برای مدت دو ساعت با ماسک حضور داشته باشند و یک نفر آلوده در بین آنها باشد احتمال دارد ۲ تا ۳ نفرآلوده به ویروس کرونا شوند اما امروز و با ویروس جهش یافته این احتمال تعداد بیشتری در حدود ۴ تا ۵ نفر را در بر می گیرد و این خطرناک بودن ویروس را نشان می‌دهد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار