نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 آبان 1399 - 20:16

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج دریا از چهارشنبه تا جمعه گفت: سامانه بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود.

نوای جنوب: فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته جاری تا اواخر وقت جمعه بر روی خلیج فارس و در سطح استان است.

مدیرکل هواشناسی بوشهر افزود: طی این مدت در برخی ساعات ضمن افزایش سرعت وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی، در برخی نقاط نیز وقوع رگبارهای پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور تصریح کرد: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روز جمعه از شدت بیشتری برخوردار است و در پی وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای، افزایش ارتفاع موج دریا مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی بوشهر افزود: در ساعاتی از وقت امروز و فردا نیز گاهی بر تراکم ابرها در آسمان استان افزوده می‌شود و احتمال وقوع رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش تندباد عمدتاً بر روی دریا دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در فراساحل با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و در اوایل صبح در برخی نقاط مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباٌ شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: طی این مدت ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

دریا طوفانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج دریا از چهارشنبه تا جمعه، افزود: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضرور بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

وی تصریح کرد: همچنین در پی وزش باد شدید و وقوع طوفان تندری، در راستای محافظت از شناورهای پارک شده در سواحل، تأسیسات و زیرساخت‌ها در سواحل و بر روی دریا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تاکید کرد: به دلیل احتمال وقوع صاعقه، باید از قرار گرفتن در ارتفاعات، فضای باز، زیر درختان و تأسیسات فلزی پرهیز شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باران

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار