نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 آذر 1398 - 12:45

نوای جنوب: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه جدید بارشی در استان گفت: طی این  هفته شاهد بارش باران و احتمالا آبگرفتگی معابر در سطح استان بوشهر خواهیم بود.

بارش باران در استان بوشهر طی هفته آینده/ احتمال آبگرفتگی معابر

 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه جدید بارشی در استان گفت: طی این  هفته شاهد بارش باران و احتمالا آبگرفتگی معابر در سطح استان بوشهر خواهیم بود.فرج‌الله شکوهی‌پور با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان بوشهر اظهار داشت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ای پیش یابی جوی نشان می‌دهد از ابتدای وقت یکشنبه سامانه بارشی وارد مناطق جنوب و جنوب غرب کشور می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در پی فعالیت این سامانه از روز یکشنبه در ابتدا بارش باران بر روی خلیج فارس آغاز می شود.

وی افزود: به تدریج طی روزهای دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی، به تناوب وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد همراه با بارش تگرگ پیش بینی می شود.

شکوهی‌پور خاطرنشان کرد: نوع مخاطره ناشی از فعالیت این سامانه، بارش باران، رگبار باران و  رعد و برق و وزش باد شدید و وقوع بارش تگرگ در مناطق مستعد در مناطقی از خلیج فارس و سطح استان بوشهر است.  

وی از احتمال آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان خبر داد و بیان کرد: وزش باد شدید و افزایش تلاطم دریا، وقوع صاعقه و احتمال برخورد به برخی نقاط، بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی از دیگر مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: توصیه می‌شود که به سبب وزش باد شدید و تلاطم موقتی دریا، از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری اجتناب شود. 

وی تصریح کرد: به سبب بارش های رگباری و همچنین احتمال بارش تگرگ ، اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: همچنین در این مدت باید از صعود به ارتفاعات به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باران

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار