نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 تير 1399 - 11:32

نوای جنوب: فرماندار گناوه گفت:با توجه به وضعیت نگران کننده شهرستان گناوه از نظر شیوع ویروس کرونا، درخواست تعطیلی یک هفته‌ای با ضمانت اجرایی قوی با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی را داریم.

نوای جنوب: غلامرضا مهرجو ظهر یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانس ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: شهرستان گناوه در روزهای نخست هجوم ویروس کرونا با اعمال محدودیت‌های همه جانبه و همکاری مردم کمترین موارد ابتلاء را داشت.

گناوه یک هفته تعطیل شود

وی افزود: از نیمه دوم خرداد تا کنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان گناوه افزایش چشمگیر یافته و این شهرستان یکی از شهرستان‌های در معرض آسیب شدید ناشی از ویروس کرونا قرار دارد.

فرماندار گناوه یادآور شد: افزایش موارد بستری در بیمارستان گناوه مهمترین و اصلی ترین موضوع در این ارتباط است.

وی یادآور شد: هم اکنون تعداد ۲۶ نفر بستری در بیمارستان و ۴ نفر در بخش ای سی یو و در دو بیمارستان سوختگی و امیرالمومنین تفکیک شده‌اند که ظرفیت بیمارستان گناوه تکمیل است و جایی برای بستری کردن بیمار وجود ندارد.

مهرجو ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان محدودیت‌هایی اعمال و ساحل، آرامستان‌ها، آرایشگاه‌ها و بسیاری از اماکن تعطیل شده است ولی این محدودیت‌ها کافی نیست.

فرماندار گناوه گفت: با توجه به وضعیت خطرناک شهرستان گناوه با نظر دانشگاه علوم پزشکی، درخواست می‌کنیم که تعطیلی یک هفته‌ای با ضمانت اجرایی قوی با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی اعمال شود.

وی تصریح کرد: در بین مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان گناوه، ۲۵ درصد کادر درمانی و پزشکی این شهرستان قرار دارند که اگر این روند ادامه یابد تعداد زیادی از نیروهای کادر درمانی از چرخه خدمات دهی خارج می‌شوند و مشکلات مضاعف خواهد شد.

فرماندار گناوه گفت: علیرغم آنکه رویکرد عمومی بر بازگشایی و کاهش محدودیت‌ها است ولی در شهرستان گناوه با توجه به شرایط خاص و وضعیت نگران کننده اگر محدودیت‌های شدید یک هفته‌ای با ضمانت اجرایی قوی اعمال شود می‌توان این پیک خطرناک را پشت سر گذاشت و فشار بر نیروهای درمانی و بهداشتی را نیز کاهش داد.

وی ادامه داد: علاوه بر تعطیلی، آمار شهرستان‌ها به تفکیک هر شهرستان اعلام شود تا مردم در جریان وضعیت موجود به صورت دقیق‌تر قرار گیرند.

مهرجو بیان کرد: تأخیر در اعلام نتایج آزمایش افراد مشکوک یکی از موارد افزایش تعداد مبتلایان است و لازم است که پروسه اعلام نتایج کوتاه‌تر شود تا فرد از بیماری خود آگاه شده تا دستورات بهداشتی را بهتر و بیشتر رعایت کند.

وی گفت: حفظ سلامت مردم برای مسئولان یک اصل اساسی است و همه باید کمک کنند تا از این وضعیت نگران کننده عبور کنیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گناوه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار