نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 31 خرداد 1402 - 22:15

نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:  افراد معدودی  در فضای مجازی با توهین به جایگاه معلم،  به نظام انسان‌ساز تعلیم و تربیت جسارتهایی را روا می دارند که با هوشیاری  و بصیرت و قدرشناسی فرهنگیان، حاشیه‌سازی  این افراد معلوم الحال فضای مجازی ، راه به جایی نخواهد برد.








نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:  افراد معدودی  در فضای مجازی با توهین به جایگاه معلم،  به نظام انسان‌ساز تعلیم و تربیت جسارتهایی را روا می دارند که با هوشیاری  و بصیرت و قدرشناسی فرهنگیان، حاشیه‌سازی  این افراد معلوم الحال فضای مجازی ، راه به جایی نخواهد برد.

علی موحدی در آیین تجلیل از مربیان پرورشی ، مشاوران ، مراقبان سلامت و دبیران ورزش شهرستان بوشهر اظهار کرد: سال تحصیلی جاری به دلیل شرایط پساکرونا و فتنه سال گذشته، سال سختی برای فرهنگیان استان برای مربیان پرورشی و مشاوران ،مدیران و دبیران بود اما با همت و تلاش جمعی،  به سلامتی از این وضعیت عبور کردیم.

وی ادامه داد: با وجود بمباران شدید رسانه‌ای و فرهنگی مدارس توسط دشمن، اما با تلاش مدیران و دبیران و مربیان پرورشی شاهد آفرینش زیبایی‌های کم نظیری همچون اعزام 7 هزار و 500 دانش‌آموز به مشهد شهدای ایران در شلمچه، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی با حضور 4 هزار و 500 نفر، تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام توسط 33 هزار دانش‌آموز، برگزاری جشن روزه اولی  16 هزار دانش آموز ، همایش فرزندان مکتب حاج قاسم ، همایش دختران فاطمی و ...بوده‌ایم.

موحدی یادآور شد: اغتشاشات سال گذشته بار دیگر ثابت کرد که برای مصون‌سازی جامعه از فتنه‌ها، آموزش و پرورش که نقش برجسته‌ای در پرورش نسلی در تراز انقلاب دارد، باید در سرلیست توجه ویژه  قرار گیرد.

وی با اشاره به شروع سال سوم فعالیت دولت مردمی ایران قوی گفت:  اخذ سند مالکیت 60 هکتار اراضی آموزشی با تعامل سازنده ، به صورت رایگان از بنیاد مستضعفان پس از 44 سال، اخذ سند مالکیت اردوگاه استانی غدیر در کازرون پس از 28 سال، کسب رتبه چهارم کشوری در مستندسازی املاک و اراضی آموزش و پرورش و ساماندهی مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان از مهمترین اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت استان در 2 سال آغازین دولت سیزدهم است.

موحدی افزود:ضمن تسویه بدهی انباشته شده چند صد میلیونی درمانگاه فرهنگیان که از قبل وجود داشت، با راه‌اندازی اورژانس، خدمات این مجموعه درمانی فرهنگیان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی داروخانه و عینک‌ سازی و کالای پزشکی درمانگاه نیز راه‌اندازی می‌شود و همچنین این مجموعه درمانی به آمبولانس، دستگاه دیالیز، سونوگرافی و اکو مجهز  می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: بهسازی خوابگاه ورزشی شهدای دانش‌آموز  و فراهم‌سازی زمینه میزبانی این مجموعه از مسابقات ملی، از دیگر خدمات آموزش و پرورش استان در 2 سال گذشته است.

موحدی گفت: در این دوره زمانی، طرح استانی شهید زالی با هدف نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش، اجرا شده است.

وی با اشاره به رویکرد عدالت گستری دولت آیت‌الله رییسی گفت: برای توسعه عدالت آموزشی و دسترسی همه دانش‌آموزان به خدمات آموزشی، کلاس‌های کنکور برای بیش از 9 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهمی به صورت رایگان برگزار شد. همچنین بیش از 4 هزار جلد کتاب کمک آموزشی کنکور بین دانش‌آموزان به صورت رایگان توزیع شده است.

موحدی اجرای طرح شهید سلیمانی را از دیگر افتخارات دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد:  افتتاح36 زمین چمن مصنوعی، 15 کلاس درس تربیت بدنی و کلنگ‌زنی 8 سالن ورزشی، از دستاوردهای این طرح بزرگ است که به نام سردار دلها حاج قاسم متبرک شده است.

وی اضافه کرد: افتتاح 50 مدرسه جدید و آغاز عملیات احداث 60 مدرسه در دولت فعلی، نشانه عزم جهادی و انقلابی خادمان فرهنگیان، دانش‌آموزان  برای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: به زودی کلنگ احداث 35 مدرسه جدید توسط قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) به زمین زده می‌شود. همچنین با همکاری مجموعه وزارت نفت، مشکلات زیرساختی در جنوب استان به طور کامل مرتفع می‌شود. 

موحدی اجرای قانون رتبه‌بندی را بزرگترین رویداد فرهنگی تاریخ آموزش و پرورش دانست و گفت: دولت‌های گذشته، آمادگی لازم برای اجرای این قانون را نداشتند اما دولت سیزدهم، با حمایت و اعتماد جامعه بزرگ فرهنگیان، این وعده صادق حضرت آیت‌الله رییسی را عملیاتی کرد. 

وی ادامه داد: دولت قبل برای اجرای این قانون برای سه سال، 16 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که البته همین را نیز اجرا نکرد اما در دولت فعلی تاکنون، 45 هزار میلیارد تومان به حساب فرهنگیان برای اجرای قانون رتبه‌بندی واریز شده است.

موحدی در پایان تاکید کرد: این موفقیت‌ها با حمایت‌های حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار جهادی استان، نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم و سپاه امام صادق(ع) و با همکاری و همراهی سازمان برنامه و بودجه استان و اداره کل



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
علی موحدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار