نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 فروردين 1402 - 12:53

نوای جنوب:هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید در خلیج فارس خبر داده و برای جمعه تا سه‌شنبه هشدار نارنجی صادر کرده است.

نوای جنوب:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: انتظار داریم امروز باد به‌نسبت شدید به‌ویژه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس بوزد.

هادی سالاری افزود: با ورود سامانه جدید جوی، روز جمعه تا بعدازظهر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست. همچنین از جمعه شب تا دوشنبه آینده وزش باد شدید شمال غربی پیش‌بینی می‌شود و در این مدت خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

به گفته او، دمای هوا نیز از شنبه کاهش محسوسی خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان گفت: جهت وزش باد، امروز بیشتر شمال غربی و فردا متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سالاری ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی در ساعاتی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۱۵:۳۵ و جزر دریا ساعت ۲۳:۳۵ خواهد بود.

هواشناسی پیش‌تر درباره وزش باد شدید از جمعه این هفته تا اواسط هفته آینده هشدار داده بود.

بنا به پیش‌بینی هواشناسی، در این مدت سرعت وزش باد شمال غربی از ۶۰ کیلومتر در ساعت بیشتر خواهد شد و ارتفاع موج به۳ متر هم خواهد رسید. البته خیزش گرد و خاک و احتمال کاهش دید افقی نیز وجود دارد.

هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده که در این شرایط باید تردد‌های دریایی و صیادی شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین لغو شود،  فعالیت‌های دریایی و ساحلی محدود شود، از برپایی چادر، برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و همه برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی خودداری و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی در نظر گرفته شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باد

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار