نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 اسفند 1399 - 20:29
تناقض‌های ممنوعیت سفر

نوای جنوب:بلاتکلیفی در تصمیم گیری پیرامون سفر و محدودیت تردد ها آشکار است، درحالی که باید به موقع ماموریت و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود تا نگرانی‌های وزارت بهداشت درباره خیز دوباره کرونا فقط گردن مردم نیافتد.

نوای جنوب:بلاتکلیفی در تصمیم گیری پیرامون سفر و محدودیت تردد ها آشکار است، درحالی که باید به موقع ماموریت و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود تا نگرانی‌های وزارت بهداشت درباره خیز دوباره کرونا فقط گردن مردم نیافتد.با وجود اینکه از سوی سخنگوی ستاد ملی کرونا، بوشهر به عنوان یکی از شهرهای ممنوعه برای سفر اعلام شده، ولی ایست بازرسی موقت در ورودی مرکز استان به صورت دائمی و مستمر برپا نیست.

همچنین چادرهایی از سوی مسافران در نوار ساحلی بوشهر برپا می شود، با وجود آنکه بنرهایی در راستای ممنوعیت این اقدام نصب شده است.

در کنار آن، سفرهای نوروزی در بلاتکلیفی به سر می برد، چرا که از یک طرف رییس جمهور از ممنوعیت سفر به شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز سخن گفته، اما وزارت بهداشت بر ممنوعیت همه سفرها تاکید دارد و از مردم می‌خواهد در نوروز سفر نروند، حتی به شهرهای زرد و آبی. شعار پلیس هم پرهیز از سفر است.

از طرف دیگر مقامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می گویند براساس نظر ستاد ملی کرونا، سفر به مناطق زرد و آبی محدود به تور و رزرو اقامتگاه شده تا به عقیده آنها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری، سفری ایمن رقم بخورد.

اما سعید نمکی ـ وزیر بهداشت گفته: فکر می‌کنیم مانند سال گذشته که ایستادیم و گفتیم از ۲۵ اسفند فرصتی برای احیا و بازتوانی کادر بهداشت داشته باشیم، امسال هم باید از رفت و آمدها جلوگیری کنیم. وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته بسیار سرکش‌تر از ویروس قبل است تاکید کرد: التماس می‌کنم، حتی اگر تمام دروازه‌ها باز بود، حضرت عباسی سفر نروید!

وزیر کشور (فرماندهی قرارگاه عملیات کرونا) نیز اعلام کرده که ۲۵ اسفندماه تکلیف سفرهای نوروزی و وظایف هر یک از دستگاه‌ها در این رابطه مشخص می‌شود. سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا هم گفته که ٢۵ اسفند رنگ‌بندی شهرها به‌روزرسانی می‌شود، چون بسیاری از مراکز استان‌ها رو به نارنجی است.

تا الان تنها صدای واحدی که از اعضای ستاد کرونا و متولیان شنیده شده ممنوعیت سفر با اتومبیل شخصی به شهرهای قرمز و نارنجی و ممنوعیت برپایی چادر و اقامت در مدارس و مهمانپذیرها بوده است.

با این حساب، بلاتکلیفی در تصمیم گیری پیرامون سفر و محدودیت تردد ها آشکار است، درحالی که باید به موقع ماموریت و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود تا نگرانی‌های وزارت بهداشت درباره خیز دوباره کرونا فقط گردن مردم نیافتد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار