نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 بهمن 1402 - 14:12

نوای جنوب:ساخت 700 مگاوات تولید برق خورشیدی در استان بوشهر هدف گذاری شد / 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در احداث نیروگاه های خورشیدی استان سرمایه گذاری شد





نوای جنوب:ساخت 700 مگاوات تولید برق خورشیدی در استان بوشهر هدف گذاری شد / 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در احداث نیروگاه های خورشیدی استان سرمایه گذاری شد

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در این استان برای ساخت 700 مگاوات تولید برق خورشیدی هدف گذاری شده و اکنون 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در احداث نیروگاه های خورشیدی استان بوشهر در حال سرمایه گذاری است.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر که با حضور جانشین فرمانده سپاه اما صادق ع  استان ، مسئول بسیج رسانه سپاه ، مدیران و اصحاب رسانه و حمایت های موثر این شرکت برگزار شده، اظهار کرد: اکنون صددرصد صنعت برق کشور با بهره گیری از توان متخصصان توانمند داخلی در بخش های مختلف تولید نیروگاه سازی، انتقال و توزیع، تامین و تولید مایحتاج بومی سازی شده است.

وی بیان کرد: اکنون ایران اسلامی با پیشرفت خیره کننده در صنعت برق صادر کننده دانش مهندسی به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه برق در سال 57 ظرفیت تولید برق کشور کمتر از 7 هزار مگاوات بود که این میزان اکنون و برکت خدمات ارزنده نظام به بیش از 100 هزار مگاوات رسیده و این در حالی است که افزایش جمعیت کشور 2.3 برابر شده است.

حشمتی ادامه داد: در پیش از انقلاب حتی برخی از شهرهای استان بوشهر نیز از نعمت برق برخوردار نبودند ولی در حال حاضر تمامی شهرها و روستاها برقدار هستند.

وی گفت: برق رسانی به تمامی روستاهای استان بوشهر نشان از نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به محرومان و بویژه روستانشینان است.

حشمتی اضافه کرد: در استان بوشهر  احداث نیروگاه های خورشیدی حمایتی با حمایت های سازمان بسیج سازندگی آغاز شده و امسال نیز احداث 2 هزار و 500 دستگاه از این نیروگاه ها آغاز شده که امید است تا پیش از پیک بار تابستان وارد مدار شود.

وی بیان کرد: در حوزه نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس نیز بیش از 15 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان در حال انجام است که در فاز نخست 50 مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده خواهد شد.

حشمتی ادامه داد: پیش بینی شده تا مدت سه سال میزان تولید برق نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس استان به 700 مگاوات افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: در این زمینه از بسیج سازندگی استان و فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر به پاس حمایت از فعالیت های نیروگاهی قدردانی کرد.

حشمتی با اشاره به نقش ستودنی اصحاب رسانه در تبیین مدیریت مصرف بهینه و دستاوردهای صنعت برق اظهار کرد: در این راستا از فعالان رسانه استان و مسئول سازمان بسیج رسانه استان بوشهر قدرانی می شود. 



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار