نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 شهريور 1402 - 22:50
صبح امروز

نوای جنوب:محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی وضعیت فرهنگی کشور شرایط نامناسبی داشت اظهار داشت: در این راستا مهمترین کلید واژه‌های رهبر معظم انقلاب پس از جنگ تحمیلی، در عرصه فرهنگی از جمله تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، جنگ نرم، ناتو فرهنگی، جنگ ترکیبی و فتنه فرهنگی بود.

نوای جنوب:محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی وضعیت فرهنگی کشور شرایط نامناسبی داشت اظهار داشت: در این راستا مهمترین کلید واژه‌های رهبر معظم انقلاب پس از جنگ تحمیلی، در عرصه فرهنگی از جمله تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، جنگ نرم، ناتو فرهنگی، جنگ ترکیبی و فتنه فرهنگی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین میدان جنگ نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی است و این جبهه فرهنگی با نظام سلطه و غرب قدمت ۲۰۰ ساله دارد.

وی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران را مهمترین مقاومت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی یک ماهیت انحصاری در حوزه فرهنگی دارد.

اسماعیلی حوزه فرهنگ را حاکم بر دیگر حوزه‌ها بیان کرد و با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: فرهنگ به مانند اکسیژن است و همه به این مهم نیاز دارند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی به‌عنوان شخصیت فرهنگی توجه ویژه‌ای به این حوزه دارند افزود: حمایت رئیس جمهور از حوزه فرهنگی ستودنی است و لحظه‌ای دریغ نمی‌کنند و آخرین آن تشکیل جلسه قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رئیس جمهور بود که تصمیمات بسیار خوبی مصوب شد و این جلسات به‌صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تدوین ۱۲۴ اقدام اجرایی در این حوزه در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: از ۱۲۴ اقدام اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت کار داریم.

اسماعیلی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های عمرانی در حوزه فرهنگی استان بوشهر گفت: استان بوشهر در عرصه فرهنگی و حوزه مقاومت دارای پیشینه تاریخی مهمی است ولی زیرساخت‌های عمرانی این حوزه نیاز به توجه ویژه است.

وی با اشاره به آغاز نهضت ساخت کتابخانه در استان‌ها، تصریح کرد: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی از جمله کتابخانه و دیگر طرح‌های عمرانی دارد که استان بوشهر در اولویت قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعزام تیم و گروه عمرانی این وزارتخانه به استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: همه مطالبات حوزه فرهنگی استان بوشهر در اعزام گروه عمرانی مورد توجه قرار گرفته می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال در مدیریت فرهنگی اقدامات مهمی انجام می‌شود افزود: با توجه به مصوبات دولت با حمایت مجلس شورای تحولات مهمی در حوزه فرهنگی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در یکی از بندهای تبصره ۹ قانون بودجه، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی موظف می‌کند یک درصد از هزینه‌های آنها به حوزه فرهنگی اختصاص یابد که حداقل ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار میلیارد تومان با مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: استان‌هایی که برش سند مهندسی فرهنگی دارند در ماه جاری میزان حمایت اعتباری به مصوبات شورای فرهنگی آنها اعلام می‌شود و امسال بودجه قابل توجهی به این مهم تخصیص یافته است.

اسماعیلی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بنام روز ملی مبارزه با استعمار خاطرنشان کرد: پیشنهاد شورای فرهنگی استان بوشهر در نامگذاری سالروز حماسه زنان لرده در استان بوشهر به عنوان روز ملی مقاومت زنان و ثبت آن در تقویم جمهوری اسلامی، تصویب آن پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد مراکز بین‌المللی در حوزه فرهنگی در استان‌ها، تصریح کرد: اکنون این حوزه در ۲ استان خراسان و آذربایجان ایجاد شده و جهش مهمی در حوزه فرهنگی هر استان ایجاد می‌شود.


































































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
وزیر ارشاد

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار