نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 01 تير 1402 - 22:02

نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری، در نشست با مسئولان و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نقش آب در حیات بشر و جامعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز با مشکل کم آبی مواجه بوده و در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.





نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری، در نشست با مسئولان و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نقش آب در حیات بشر و جامعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز با مشکل کم آبی مواجه بوده و در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی، صنعتی و معدنی گفت: یکی از مشکلات آینده جهان امنیت غذایی و آب مصرفی است که استانداردسازی تأمین، تولید و مصرف آب یک ضرورت است.

 

امام جمعه بوشهر وضعیت منابع آب استان بوشهر را برشمرد و افزود: منابع آبی در مناطق مختلف استان باید همواره مورد رصد و شناسایی قرار بگیرد و بهره‌برداری شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، بازسازی و به‌روزرسانی فرهنگ مصرف آب را مورد تأکید قرار داد و گفت: مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، فضای سبز، صنایع و معادن باید از سیستم سنتی خارج و به نوین تبدیل شود.

 

وی با تأکید بر حل مشکل تاریخی در تأمین آب شرب گفت: صنایع بزرگ به ویژه مجتمع‌های پتروشیمی باید به پیوست تولید آب مجهز شود، چرا که استفاده از منابع آب زیرزمینی این استان را دچار بحران کرده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر توجه به ترویج فرهنگ مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعتی گفت: پیوست تأمین آب در صنایع بزرگ استان بوشهر از جمله مجتمع‌های پتروشیمی اجرایی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بهسازی و بازسازی شبکه‌‌های آبرسانی در شهرها و روستاها را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به مدیریت مصرف آب بر اساس استاندارد و الگو تعیین شده، باید از هدر رفت آب از شبکه آبرسانی با نوسازی جلوگیری شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با تبریک عید سعید قربان گفت: تامین آب شرب پایدار از مسائل اولویت دار دولت سیزدهم در استان بود که در همین راستا اقدامات مهمی انجام شده است.

ابوالحسن عالی طرح جهاد آبرسانی را از پروژه‌های مهم استان دانست و گفت: طرح جهاد آبرسانی در ۹ شهرستان و ۲۰۰ روستای استان با اعتبار بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا می باشد که رفع تنش آبی از جمله اهداف این طرح مهم می است.

وی با بیان اینکه با اقدامات ترکیبی فنی و اجرایی صورت گرفته در چند سال اخیر، کاهش هدر رفت آب از ۳۸ درصد به ۳۰ درصد رسیده است، افزود: مجوز توسعه شبکه جمع آوری وتاسیسات فاضلاب در مناطق جنوبی شهر بوشهر از جمله اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به به روزرسانی حقوق کارگران، گفت: کارگران رکن اساسی مجموعه محسوب می شوند و ارتقای معیشت و رضایت شغلی این قشر نقش اساسی در ارتقا شاخص بهره وری شرکت دارا می باشد.

 

وی تصریح کرد: بعد از ۱۵ سال با همت و اهتمام وزارت نیرو در دولت سیزدهم خط انتقال آبرسانی به شهرستان جم تکمیل و به بهره برداری رسید.

 

عالی با بیان اینکه رهمنودها و توصیه‌های نماینده ولی فقیه مورد توجه مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد، عنوان کرد: سند توسعه چشم انداز توسعه آب استان بنا به توصیه حضرت آیت الله صفایی تدوین و بازنگری نهایی آن انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ظرفیت تولیدی آبشیرکن‌های استان را ۱۰۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه خطوط انتقال شبکه آب، مخازن و افزایش منابع آبی با جدیدت در دستور کار قرار دارد.

 

ابوالحسن عالی همچنین در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از ارشادات و حمایت های عملی حضرت آیت الله از مجموعه آب استان، از نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان بوشهر درخواست کرد که در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از طریق تریبون نماز جمعه همانند گذشته مجموعه آب را مورد کمک و لطف قرار دهند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار