نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1402 - 10:13

نوای جنوب:استاندار بوشهر از هدفگذاری اعزام ۱۰۰ هزار نفر از استان بوشهر به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

نوای جنوب:

 

 

 

دکتر  احمد محمدی زاده در نشست ستاد اربعین استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر عاشق اهل بیت(ع) و ائمه اطهار (ع) هستند و بویژه در مراسمات سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همواره حضوری باشکوه داشته و دارند و در برنامه اربعین نیز شاهد حضور باشکوه مردم خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام و عالم بشریت است افزود: امسال ان‌شاءالله مراسم اربعین، باشکوه‌تر از سنوات قبل با یک اقدام گروهی با هماهنگی ستاد عتبات عالیات انجام می‌شود.

 

استاندار بوشهر ابراز داشت: در حوزه‌های حمل و نقل و تغذیه و بهداشت و درمان و اسکان و ...، پیش‌بینی لازم انجام شده است.

 

محمدی‌زاده تصریح کرد: مردم استان بوشهر، از هم‌اکنون اقدامات لازم برای دریافت گذرنامه را انجام دهند تا در روزهای آخر به شلوغی برخورد نکنند.

 

وی افزود: ستاد عتبات عالیات در راستای ساماندهی برنامه‌های اربعین اهتمام جدی دارد و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

 

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: امسال پیش‌بینی اعزام ۱۰۰ هزار نفر از استان بوشهر به مراسم اربعین را داریم و به فضل خدا با پشتیبانی لازم و تامین اعتبارات مورد نیاز، با کیفیت مطلوب انجام شود.

 

وی اضافه کرد: در زمینه امنیت زائران و همچنین خدمات رسانی بهداشتی و درمانی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی نهایت توان خود را به کار می‌گیرند.

 

پیش‌بینی رشد حدود ۲۰ درصدی تعداد موکب‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر نیز بیان کرد: سال گذشته، ۹۵ موکب داشتیم که خدمات‌رسانی را در حوزه درون‌استانی، مرز شلمچه، نجف، مسیر نجف به کربلا و در شهر کربلا انجام دادند و امسال تعداد موکب‌ها حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

عبدالرضا مطاف افزود: سال گذشته، ۵ وعده پذیرایی داشتیم که در موکب‌های درون استانی، مرز شلمچه، شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلا، آمار ۴۷۱ هزار پرس غذایی را ثبت کردیم.

 

وی اضافه کرد: در بحث اسکان نیز بیش از ۵۸ هزار نفر از مردم و زائران عزیز را اسکان دادیم.

 

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال با توجه به افزایش موکب‌ها، حدود ۲۰ درصد از نظر آماری رشد خواهیم داشت، به گونه‌ای که پیش‌بینی شده به ۵۵۰ هزار پرس غذایی و ۶۵ هزار نفر اسکان برسیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار