نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 فروردين 1402 - 09:29

نوای جنوب:بالیوود یکی از معروف‌ترین عرصه‌های فیلمسازی در جهان است و شایعات مربوط به آن از موضوعات داغ رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. از دلایل محبوبیت بالیوود بازیگران بااستعداد آن هستند که طرفداران زیادی در هند و سراسر جهان دارند.

نوای جنوب:بالیوود یکی از معروف‌ترین عرصه‌های فیلمسازی در جهان است و شایعات مربوط به آن از موضوعات داغ رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. از دلایل محبوبیت بالیوود بازیگران بااستعداد آن هستند که طرفداران زیادی در هند و سراسر جهان دارند.

سیف علی خان

سیف علی خان پسر علی خان پاتائودی بازیکن کریکت و شارمیلا تاگور بازیگر بالیوود است که از او انتظار می‌رفت راه پدرش را ادامه دهد ولی او راه بازیگری مادرش را در پیش گرفت. او در سال 1993 با فیلم پارامپارا ساخته یاش چوپرا وارد صنعت سینما شد. ایفا نفش اول مرد در فیلم کمدی رکامنتیک من و تو در سال 2004 باعث شهرت و محبوبیت سیف علی خان شد.

رانویر سینگ

رانویر سینگ از دیگر بازیگران مشهور بالیوود است که فعالیت خود را از سال 2010 شروع کرد. او در سال 2015 در فیلم باجیرائو مستانی یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های بالیوود ایفا نقش کرد و جایزه برد.

 

 

رانبیر کاپور

رانبیر کاپور از خوانواده نام آشنا کاپور جوان‌ترین فردی است که در صنعت فیلم فعالیت می‌کند. او برای اولین بار در فیلم ساواریا ایفا نقش کرد. در سال 2011 در درام راک استار و کمدی برفی ایفا نقش کرد که باعث برنده شدن دو جایزه پیاپی در سال 2012 شد. فیلم اخیر او برهامسترا در سال 2018 یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس بود.

هتریک روشن

هتریک روشن که یکی از موفق‌ترین بازیگران بالیوودی محسوب می‌شود و شش جایزه فیلم فیر برنده شده است. او در فهرست یکی از خوش‌تیپ‌ترین مردان جهان قرار دارد. علاوه بر بازیگری او یکی از مشهورترین و حرفه‌ای‌ترین رقصنده‌ها در عرصه بالیوود است.

آجی دیوگن

آجی دیوگن کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر مشهور بالیوود است و جوایز زیادی برای ایفا نقش‌های برجسته برنده شده است. او همچنین صاحب یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فیلمسازی در بالیوود است.

آکشی کومار

آکشی کومار بازیگر، تهیه‌کننده و رزمی‌کار هندی کانادایی است که در بیش از 100 فیلم ایفا نقش کرده است. او جوایز زیادی به عنوان بهترین بازیگر مرد دریافت کرده است و بر ایفا هر نقش کمدی، رمانتیک و درام تسلط دارد. او به عنوان بدلکار هندی نیز ایفا نقش کرده است و از او به عنوان جکی جان هندی یاد می‌شود.

عامر خان

محمد عامر حسین هان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین بازیگران عرصه بالیوود است. او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان یک کمال‌گرا شناخته می‌شود و با دقت تمام روی پروژه‌های خود کار می‌کند و هر بار تلاس می‌کند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. او در طول دوران کاری خود جوایز پادما شری و فیلم فیر زیادی برنده شده است. او با ایفا نقش در فیلم هولی در سال 1983 برای اولین بار وارد عرصه فیلم شد.

آمیتا باچان

آمیتا باچان در سال 1942 متولد شد و بازیگر، تهیه‌کننده، خواننده و مجری تلویزیون است. او اوایل دهه 70 با ایفا نقش در دیوار و زنجیر به شهرت رسید. او را با لقب جوان خشمگین سینما هند می‌شناسند. او با سابقه بازی در بیش از 150 فیلم جوایز متعددی به دست آورده است. در سال 1980 مدتی در عرصه سیاست ظاهر شد. دولت هند از او به دلیل سهم زیادی که در هنر داشته است، تجلیل کرده است. با وجود 80 سال سن او همچنان یکی از مشهورترین بازیگران در عرصه بالیوود شناخته می‌شود.

سلمان خان

سلمان خان در سال 1965 متولد شد و به عنوان بازیگر، تهیه‌کننده، شخصیت تلویزیونی و خواننده فعالیت می‌کند. او در بین طرفدارانش با نام‌های سالو بهی و بهیجان شناخته می‌شود. او در طول دوران فعالیت خود جوایز زیادی کسب کرده است. این بازیگر که فرزند سلیم خان فیلمنامه‌نویس است، با بازی در فیلم یک همسر باید اینگونه باشد، شروع به کار در عرصه بالیوود کرد.

شاهرخ خان

شاهرخ خان در سال 1965 متولد شد و او را با نام پادشاه بالیوود می‌شناسند. با وجود این که سه چهار فیلم‌ اخیر او عملکرد خوبی در باکس آفیس نداشتند، اما همچنان چیزی از محبوبیت او در بین مردم کم نمی‌شود. آخرین فیلم شاهرخ خان به نام پاتان عملکرد بسیار خوبی در باکس آفیس داشته و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های هندی در سراسر جهان بوده است. او به خوبی از عهده نقش‌های طنز، کمدی و رمانتیک بر می‌آید و محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازیگر بالیوود در هند و کل جهان محسوب می‌شود.

 

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
امیتا باچان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار