نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 آبان 1401 - 09:36

نوای جنوب:.فرماندار گناوه گفت: معلمان در ایام گرامیداشت ۱۳ آبان، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، منویات و خواسته‌های رهبری و توطئه و ظلم‌های استکبار جهانی علیه ملت  را در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان تبیین کنند.





نوای جنوب:.فرماندار گناوه گفت: معلمان در ایام گرامیداشت ۱۳ آبان، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، منویات و خواسته‌های رهبری و توطئه و ظلم‌های استکبار جهانی علیه ملت  را در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

 

 محمدتقی صفری در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در دفتر امام جمعه افزود: به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی باید یکی از دروس مدارس و دانشگاه‌ها توسط اساتید توانمند با همین موضوع و  جنایات آمریکا علیه ملت و کشور به دانش آموزان  و دانشجویان بازگو شود.

◽وی اظهارداشت: در راهپیمایی و برنامه های گرامیداشت ۱۳ آبان امسال، پرچم مقدس جمهوری اسلامی  به اهتزاز در آید و  علاوه بر آن سر در مغازه‌ها، ادارات و سطح شهر،، میدان‌های ورودی و خروجی، تاکسی‌ها، ترمینال‌ و  ساحل نیز نصب شود.

◽فرماندارگناوه گفت: با حضور بانشاط و پرشور در راهپیمایی و برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان ، بار دیگر انزجار و تنفر خود را از  آمریکای جهانخوار نشان خواهیم داد.

◽وی  با اشاره به اینکه اقتصاد و امنیت لازم و ملزوم همدیگر هستند، افزود:  اگر امنیت کشور در خطر باشد اقتصاد به تنهایی گره گشا نخواهد بود و بی فایده است و اهمیت این موضوعات باید برای جوانان بازگو و تبیین شود.

◽صفری  در ارتباط با نامگذاری روزی به نام گناوه و معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت:  باید دلایل و ضرورت نامگذاری این روز با تشکیل یک کمیته فرهنگی متشکل از کارشناسان مربوطه بررسی شود.

◽نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه  افزود: همه باید نسبت به اقامه نماز اهتمام جدی داشته باشند و در این راستا ادارات به ویژه تبلیغات اسلامی و  اوقاف باید نمازخوانی را ترویج کنند.

◽وی  تاکید کرد: نشست این شورا به طور مداوم و مستمر برگزار شود و حضور مسئولان ادارات و همه اعضای اصلی در آن  الزامی است.

 امام جمعه گناوه گفت: باید از فرصت هفته بسیج دانش آموزی برای آشنا کردن دانش آموزان به  نام و یاد شهدا بهره برد.

◽حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود:  باتوجه به اینکه ایام شهادت شهید محمدحسین فهمیده  به نام هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان نامگذاری شده است ، در این مقطع حساس تاریخ انقلاب باید فرصت این روز را بیشتر مغتنم شمرد و  دانش آموزان و نوجوانان را با وصایا و افتخارات و قهرمانی‌های شهدای دانش آموز هر چه بیشتر آشنا کرد.

◽وی گفت:اگر امروز دانش آموزی دچار آسیب می‌شود به خاطر آن است که از آن ارزش‌ها و اسطوره‌های این  نوجوان فاصله گرفتیم و به خوبی آنها معرفی نشده‌اند.

◽رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه بیان کرد: ایران اسلامی به برکت نظام و خون مقدس شهدا تنها کشوری بوده که سمبل و نماد و الگوی مبارزه با جهان استکباری  است.

◽وی با تاکید بر اینکه در مقطع حساس کنونی باید با حفظ وحدت و همبستگی در کنار هم باشیم گفت: با حفظ وحدت و همبستگی ، سه اصل حکمت، رأفت و عزت را مدنظر داشته باشیم تا با سربلندی از این مقطع نیز عبور کنیم.

◽رکنی حسینی افزود: گناوه در زمینه‌های مختلف از شهرهای پیشتاز و ممتاز است و در عرصه جهاد و شهادت، حضور خیران و مردم در دوران‌های مختلف نمایان و می‌درخشد و شایسته است که روزی در تقویم به نام این شهر تعیین شود.

◽وی افزود: کمیته و کارگروهی به منظور بهره گیری از نظرات کارشناسان در این زمینه تشکیل شود و جمع بندی پیشنهادات در نشست‌های آتی شورای فرهنگ عمومی مطرح و بررسی شود تا در نهایت روزی به نام گناوه با در نظر گرفتن همه ویژگی‌ها تعیین و برای تصویب نهایی به شورای انقلاب فرهنگی کشور معرفی شود.

◽امام جمعه گناوه بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و گفت: سهم  ایرانیان از مطالعه بسیار پایین است و اگرچه  مشکلاتی در زمینه کتابخوانی و تهیه و نشر کتاب وجود دارد ، باید فرهنگ سازان جامعه ، زمینه و بستر لازم را برای ترویج آن در بین نسل جوان فراهم کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نشست‌های شورای فرهنگ عمومی هر ۴۵ روز یک بار برگزار خواهد شد.

◽عبدالرضا محمدی نژاد  افزود: طبق اساسنامه این شورا  اگر مسئول اداره در جلسات آن حضور نیابد غیبت محسوب می‌شود  و باید حضور یابند.

◽وی اظهارکرد: این جلسه  به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، هفته کتاب و کتابخوانی، روز شورای فرهنگ عمومی و بررسی نامگذاری روزی به نام گناوه برای ارسال به شورای انقلاب فرهنگی جهت تایید  نهایی و همچنین پیش اجلاس نماز برگزار شده است.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار