نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 31 مرداد 1401 - 17:43

نوای جنوب:رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: به دنبال وقوع حریق یک خانه، کارشناسان سازمان آتش نشانی علت وقوع حادثه را انفجار پاور بانک متصل به برق در زمان نبود ساکنان اعلام کردند.

نوای جنوب:محمدهادی قانع دوشنبه ۳۱ مرداد در خصوص این حادثه که شامگاه یکشنبه رخ داد، بیان کرد: این حادثه ساعت ۲۲ و ۳۲ دقیقه یکشنبه ۳۰ مرداد ماه به مرکز ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه هشت با تجهیزات مورد نیاز، به محل اعزام شدند.

او افزود: براساس اعلام کارشناسان آتش‌نشانی اعزامی به محل، این حادثه در زمانی که ساکنان در منزل نبودند و به دلیل بروز انفجار در پاور بانک در حال شارژ، رخ داده و منجر به حریق شده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: با توجه به واقع شدن محل حادثه در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی سه طبقه، هنگام حضور آتش‌نشانان حریق در حال گسترش و دود زیادی فضای ساختمان را در بر گرفته بود.

قانع ادامه داد: آتش نشانان با حضور در محل بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان و ایمن سازی کامل، به دلیل نبودن ساکنین از طریق پنجره وارد منزل مسکونی شدند و با به کارگیری لوله‌های آبدهی عملیات  مهار زبانه‌های سرکش آتش را آغاز کردند.

او گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان مسکونی آسیبی وارد نشد و آتش نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله های آتش را پیش از سرایت به طبقات دیگر ساختمان، مهار و کاملا خاموش کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود که هیچگاه گوشی موبایل و پاور بانک را در حالت شارژ در زمان نبودن در منزل یا محیط کار رها نکنند و قبل از شارژ کامل از برق کشیده و در زمان شارژ روی سطوح غیر قابل اشتعال و شیشه‌ای قرار دهند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پاور بانک

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار