نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1399 - 18:37

نوای جنوب:رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مردم تاکید کرد که از سفر به استان‌های پرخطر پرهیز کنند و میزبان مسافرانی از این استان‌ها نیز نباشند.

نوای جنوب:دکتر سعید کشمیری اعلام کرد: امروز چهار مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسید. این افراد شامل آقایی ۵۲ ساله و دو خانم ۸۷ و ۴۷ ساله با سابقه بیماری صرع، عقب ماندگی ذهنی، دیابت و فشار خون و خانمی با ۴۷ سال سن بدون سابقه بیماری زمینه‌ای هستند.

او، مجموع جانباختگان کرونا را در استان بوشهر تا ۱۸ اسفند، ۸۹۷ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۲۰ نفر مشکوک به این ویروس بوده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و اکنون ۱۰۵ بیمار در این بخش‌ها در حال درمان هستند.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد دو نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری، افزایش آمار مبتلایان را زنگ خطری برای استان خواند و از مردم خواست دورهمی‌ها را به حداقل برسانند و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

او همچنین به مردم تاکید کرد که از سفر به استان‌های پرخطر پرهیز کنند و میزبان مسافرانی از این استان‌ها نیز نباشند.

خیز جدید کرونا در کمین بوشهر

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: با توجه به پیش رو بودن فصل گرما، روشن شدن کولر‌ها و کمتر شدن تهویه هوا، خیز جدید کرونا در استان پیش‌بینی می‌شود.

عاطفه اسفندیاری عنوان کرد: با ورود ویروس کرونا در اسفند ۹۸ نگرانی شدیدی در کشور به وجود آمد. در ابتدا آنقدر این مریضی ترسناک بود که اگر کسی کرونا می‌گرفت از همه مخفی می‌کرد. حتی در مجموعه بیمارستان نیز ما نتایج تست کرونای همکاران را به صورت کاملا محرمانه به ایشان اطلاع می‌دادیم. اما بعد از گذشت چند ماه با تبلیغات فرهنگی و آموزشی که در جامعه صورت گرفت، آشنایی مردم با این بیماری بیشتر شد.

اسفندیاری عنوان کرد: با توجه به پیش رو بودن فصل گرما، روشن شدن کولر‌ها و کمتر شدن تهویه هوا، پیش بینی می‌کنیم با خیز جدید کرونا در استان رو به رو شویم. همان طور که امسال نیز در این ماه‌ها ابتلا و فراگیری این ویروس چندین برابر شد، ولی با صبر و همراهی هم استانی‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانستیم پس از تحمل فشار‌های بسیار زیاد به آرامش برسیم.

او با گرامیداشت یاد شهید سلامت زهرا رگبار که مدیر پرستاری بیمارستان شهدای خلیج فارس بود، گفت: او با وجود بازنشستگی در دی ۹۸، از بیمارستان نرفت و گفت نمی‌توانم شما‌ها را تنها بگذارم و تا جایی که بتوانم می‌مانم.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: امیدواریم هیچ وقت آن روز‌های سختی که بیش از ۱۶۰ مریض کرونایی در بیمارستان داشتیم و تخت کم می‌آمد و باید در راهرو‌ها تخت می‌گذاشتیم تکرار نشود.

اسفندیاری تاکید کرد: باید همچنان رفتار‌های پیشگیرانه استمرار داشته باشد تا به آن روز‌های سخت برنگردیم.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار