نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1398 - 20:18
رئیس دانشگاه علوم پزشکی

نوای جنوب:دکتر سعید کشمیری از بستری ۱۱ بیمار در بخش بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر خبر داد و گفت: خوشبختانه جواب نمونه آزمایش کرونای بیماران استان بوشهر که تا ۹ اسفند به تهران فرستاده شده منفی بوده است.

نوای جنوب:

تا امروز مورد مثبت کرونا در استان بوشهر ثبت نشده است
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پس از نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آماده‌باش استان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به‌عنوان بیمارستان معین در مقابله با کرونا تعیین شده است.
دکتر سعید کشمیری ادامه داد: یعنی اگر بیماری در بیمارستان‌های استان پس از معاینات و آزمایش‌های اولیه و تأیید پزشک معین به ابتلا به کرونا تشخیص داده شد، به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به‌عنوان بیمارستان معین منتقل می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد.
او تأکید کرد: همه بیمارستان‌های استان بوشهر موظف هستند تمام بیماران حاد تنفسی از جمله شبه‌آنفلوآنزا و یا سایر مشکلاتی از جمله تب، سرفه و بدن‌درد را مورد پذیرش، معاینه و تحت درمان قرار دهند.
دکتر سعید کشمیری از بستری ۱۱ بیمار در بخش بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر خبر داد و گفت: خوشبختانه جواب نمونه آزمایش کرونای بیماران استان بوشهر که تا ۹ اسفند به تهران فرستاده شده منفی بوده است.
کشمیری با اشاره به تعیین بیمارستان‌های دیگر استان برای درمان دیگر بیماران گفت: بیماری‌های کودکان و زنان و زایمان به بیمارستان قائم بوشهر منتقل شد و درمان بیماری‌های داخلی در تمامی بیمارستان‌های استان به‌ویژه بیمارستان نیروی هوایی انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که مردم برای حوادث می‌توانند به دیگر بیمارستان‌ها مراجعه کنند، گفت: مردم برای درمان بیماری معمولی به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر مراجعه نکنند.
او با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای اعزام تیم‌های پزشکی به درِ خانه‌ها برای کنترل کرونا گفت: اگر دستور وزیر بهداشت در خصوص اعزام تیم‌های پزشکی به درِ خانه‌ها منازل برای کنترل کرونا قطعی و ابلاغ شود بر اساس آن بخشنامه، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم تابع است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با توجه به این‌که بیش از ۹۰ درصد مردم استان بوشهر دارای پرونده بهداشتی الکترونیکی هستند و بیماری‌ها و دارو‌هایی که مصرف می‌کنند ثبت شده است. از این طریق بیماری کرونا مردم پیگیری می‌شود و افراد مسن، بیماران قلبی، عروقی در اولویت قرار دارند تا علائم خطر از آنان دور شود.
کشمیری افزود: گزارش‌گیری از این افراد به‌صورت تلفنی پیگیری می‌شود.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار