نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 مهر 1400 - 22:31
با انتخاب محمد زاده

نوای جنوب: پس از انتخاب ریاست جمهور و اخذ رای اعتماد کابینه از مجلس،اولین نمود عینی انتخابات در استان ها در قالب تغییر استاندار بعنوان قائم مقام ریاست محترم جمهور در استان ها ظاهر می شود.











 

نوای جنوب: پس از انتخاب ریاست جمهور و اخذ رای اعتماد کابینه از مجلس،اولین نمود عینی انتخابات در استان ها در قالب تغییر استاندار بعنوان قائم مقام ریاست محترم جمهور در استان ها ظاهر می شود.
در دولت سیزدهم علی رغم شعارها،در برخی موارد گزینه جوانگرایی و‌ بعضی موارد نیز گزینه تجربه مداری مد نظر قرار گرفت که این سوای برخورداری از روحیه انقلابی و کارآمدی است.
استان بوشهر به عنوان هفدهمین استان بزرگ ایران به لحاظ مساحت،ضمن قرارگیری در حاشیه خلیج فارس،متشکل از ۱۰ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۹ دهستان، ۴۰ شهر، و حدود ۹۱۰ آبادی می باشد؛ همچنین این استان دارای ۲۱ جزیره و شبه‌ جزیره است که به عنوان سومین اقتصاد بزرگ ایران (ترکیبی از اقتصادهای بزرگی همچون نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌ ها، کشاورزی و شیلات، معادن، تاسیسات هسته‌ ای، صنایع دریایی و همچنین فعالیت‌ های تجاری) رتبه اول درآمد سرانه و تحقق بودجه را به خود اختصاص داده است! وجود میدان‌ های نفتی و گازی بزرگ و همچنین نیروگاه‌ های مختلف باعث شده است که به این استان لقب پایتخت انرژی ایران داده شود!
استان بوشهر با دارا بودن ظرفیت ها و ثروت های عظیم خدادادی که  فقط در یک مورد،سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد دلاری در پارس جنوبی و درامد ۲۷۲میلیون دلاری روزانه(رقم وحشتناک ۷/۵هزار میلیارد در روز به اذعان مدیریت مجتمع گاز پارس جنوبی در سال)را می توان ذکر کرد که این فقط یک مورد از صدها مورد ثروتیست که مثل همیشه بیکاری و آلودگی آن عاید مردم مظلوم و نجیب استان و اشتغال و مدیرپروری آن سهم قشر مرکزنشین می باشد. برای رساندن دقیق مفهوم مظلومیت این استان،صادرات خاک بصورت خام به کشورهای خلیج را می توان مثال زد که این یعنی مافیا جدای از به شماره انداختن تنفس ،از خاکمان هم نمی گذرد و جای جای جزایر مصنوعی کشورهای حاشیه ی خلیج فارس بواسطه بیس ریزی با خاک این استان،بوی وطن را می دهد. از دیگر مزیت ها می توان موقعیت جغرافیایی ممتاز ان را نیز برشمرد.
: در ادامه شایان ذکر است که این تحقق درامدی در هر استانی اتفاق می افتاد، منطقه مورد نظر را به مرفه ترین و مجهزترین مناطق کشور  مبدل می نمود ولی در استان بوشهر به دلایلی همچون بی تدبیری ها،رانت خواری ها،فشارهای سیاسی و انتصابات از جانب مرکزنشین ها و دوری از مرکز بواسطه مرکز گزینی و نهایتا در سایه نبود نظارت و اهمال نهادهای ناظر،بجایی رسیده ایم که جوانانمان باید برای یک لقمه نان و باز هم در سایه تفسیر اشتباه نهادهای دولتی،روی به قاچاق بری بیاورند.نمود دیگر این نجابت فصل زمستان است.جایی که اوج بسیج و اتحاد نهادهای استان در تامین گاز مورد نیاز گرمایش عمده مناطق کشور(سهم بالای ۷۰درصد تامین گاز خانگی)را میبینیم ولی آیا علی رغم گرمای بالای ۵۰درجه در تابستان ، شاهد سخاوت دیگر مناطق خصوصا پایتخت نشینان برای کمک به مردم استان بوشهر در گذران این شرایط جهنمی بوده ایم؟قطعا خیر .این اوج تنگ نظریست که مرکزنشینان نسبت به مردم استان بوشهر دارند و اصولا این استان به مرد روزهای سخت بدل شده است بدون اینکه این تن خسته خوشی ببیند.
متاسفانه معضل دیگری که استان بوشهر بدان مبتلاست عافیت طلبی و نابلدی مدیرانیست که اصولا مدیر شرایط خوب و پر پول هستند و در جایی که مدیریت در بی پولی و پشتکار عیارشان معلوم می شود اصولا کمیتشان لنگ می زند.
این مردم در بزنگاه های مختلف،همراهی و اعتماد خود را به نظام به بهترین نحو ثابت نموده اند و اکنون منتظر اقدام انقلابی دولت سیزدهم در رفع مشکلات یا بهتر بگوییم معضلات تلنبار شده شان هستند.
تا کنون بدلیل کشمکش های سیاسی و سهم خواهی های اقشار مختلف سیاسی و نهایتا عدم اتحادشان برای معرفی گزینه های بومی در ابعاد و سطوح مختلف و حتی حسادت به کرات دیده ایم که مدیران غیر بومی به مجموعه های استان بوشهر(خاصه صنعت انرژی) تحمیل شده است.نمود این عدم اتحاد را دوره قبل در به توافق نرسیدن نمایندگان حتی برای انتخاب ریاست مجمع نمایندگان استان بوشهر دیدیم که چیزی جز نشانگر رویکرد متکبرانه و عدم اتحاد این افراد نبود که منتج به آبروریزی و انتصاب شخصی غیر بومی و ناکارامد گردید.
: با انتخاب آیت الله رییسی بعنوان شخصی عملگرا و دلسوز محرومان،در جای جای فضای مجازی ،اوج دغدغه مردمی و اتحاد فعالین اجتماعی را در باب انتصاب شخصی بومی بر مسند استان می شد دید. البته شگفتانه شاهد بودیم که روزانه اسامی جدیدی مطرح شده و کار بجایی رسیده بود که خیلی از سیاسیون در سودای قدرت با علم به تاثیر فضای مجازی، بدین فکر افتادند که بواسطه برخی فعالین،طومارهایی جمع اوری و اسامی شان بعنوان مطالبه مردمی پست استانداری مطرح گردد.هر چند این سیاسیون خود واقف بودند که این قبا بر تنشان گشاد است ولی هدف گرفتن یک پست در ذیل این مجموعه در سطح استان بود.در این مجال این شائبه قابل طرح است: استانی که همه مدیرانش خود را در قامت استاندار می بینند چگونه شرایطش باید بدین بغرنجی باشد؟
نهایتا برای اولین بار با تلاش و رایزنی مثال زدنی دکتر موسی احمدی(نماینده حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه و ریاست کنونی مجمع نمایندگان استان) با ایجاد وفاق و یک صدایی بر روی گزینه معرفی شده توسط ایشان(سردار محمدی زاده) استان بوشهر از باب تحمیل یک شخص غیر بومی بواسطه عدم اتحاد نمایندگان و بزرگان استان(تجربه دوره ی قبل)در بغرنج ترین شرایط نفس راحتی کشید که شاید این اوج هنر یک نماینده باشد.
به اذعان نمایندگان استان،ملاک اصلی انتخاب گزینه ها ، برخورداری از روحیه انقلابی و کارآمدی و شخصیتی بومی‌ در تراز ملی بوده است.
هر چند که مردم و فعالین این استان،مطالبه ی دیگری هم داشتند و ان همان استانداری ویژه بود که این مهم در استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان و خراسان محقق شد ولی علی رغم اطلاق واژه ی منطقه محروم در عین این ثروت بی انتها به استان بوشهر ، هنوز این مهم در مرحله مطالبه باقی مانده است که با پیگیری های نگارنده ،در اولویت پیگیری نمایندگان می باشد.
در توضیح استانداری ویژه باید عرض نمود که سطح این استانداری ها بالاتر بوده و اصولا شخص استاندار اختیاراتی هم سنگ با وزرا دارد.مزیت های دیگر ارتباط مستقیم با ریاست محترم جمهوری و شرکت در جلسات هیئت دولت است.در استان نیز معاونین ایشان سطحی برابر با استانداران دیگر مناطق دارند.این مهم امتیازاتی دارد از قبیل تربیت نیروی جوان و توانمند در سطوع عالی مختلف برای آینده ی مدیریتی استان،پیگیری و تشریح معضلات در جلسات هیئت دولت، ارتباط و رایزنی مستقیم با ریاست محترم جمهور، حذف بروکراسی های معمول،اختیارات ویژه شخص استاندار در امورات استان و شرکت ها و نهایتا حصول بهتر نتیجه، که مجموعا قابلیت ها و توانمندی های بسیار ویژه ای را به شخص مورد نظر در مطالبه و رفع مشکلات می دهد.
جناب احمد محمدی زاده بعنوان استاندار جدید استان بوشهر متولد سال ۱۳۴۰ در گناوه و سابقا ریاست گروه مدیریت و فرماندهی مرکز راهبردی سپاه پاسداران را بعهده داشته است. راجع به این مرکز لازم به ذکر می باشد که به گفته یکی از شخصیت های عالی نظامی،تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در تاسیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران ، نقطه پایان دغدغه ها برای تثبیت راهبردهای استراتژیک در مسیر تحول و حرکت های زیربنایی سپاه پاسداران نام گرفت و اصولا از این مرکز بعنوان محرک و متغیراصلی انطباق پذیری مجموعه سپاه پاسداران با شرایط متغیر روز یاد می شود.
از دیگر مسئولیت های ایشان فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه،معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی و دستیار و مشاور عالی وزیر نفت در دولت دهم بوده است که اصولا از این گذاره ی مهم و ممتاز عمدا یا سهوا در رسانه ها نامی برده نشده است.
تجربه دستیاری و مشاور وزرای نفت، مزیتی بسیار عالیست از این حیث که ایشان آشنایی و ارتباطی کامل با وزرای سابق نفت دارند.این گزاره در جایی مهم جلوه می کند که بدانیم سیدمسعود میرکاظمی اکنون ریاست سازمان برنامه و بودجه و  مهندس رستم قاسمی نیز در حال حاضر وزیر راه و شهرسازی  می باشند و این جدای آشنایی دقیق با این صنعت و مشکلات آن است.

ضمن تشکر و تبریک به جناب دکتر موسی احمدی بابت انتخاب این گزینه و ایجاد اتحاد و وفاق در بین مسئولین و مردم استان توأم با نگاه ویژه ی این دولت و اهتمام و دلسوزی استاندار جدید،شاهد اتحادی نوین در برابر سد مشکلات ،بی مهری ها ،انتصابات غیر بومیان و اهتمام در تربیت مدیران جوان و انقلابی آینده استان باشیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمد زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار