نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1400 - 10:07

نوای جنوب:ششمین شورای اسلامی شهر بوشهر همچنان بلاتکلیف است و شهرداری این شهر نیز شهردار و یا سرپرستی ندارد.

نوای جنوب:ششمین شورای اسلامی شهر بوشهر همچنان بلاتکلیف است و شهرداری این شهر نیز شهردار و یا سرپرستی ندارد.

در حالی که از روزهای پایانی هفته گذشته شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف کشور تشکیل جلسه داده و تکلیف هیئت رئیسه و سرپرست شهرداری را مشخص کرده‌اند، در بوشهر خبری از این امور نیست.

پس از اینکه پنجشنبه هفته گذشته نشست اعضای شورای جدید شهر بوشهر برگزار نشد، مقرر شد که روز شنبه هفته جاری شورای اسلامی شهر بوشهر تشکیل جلسه بدهد ولی باز هم این اتفاق روی نداد.

این اتفاقات پس از آن رخ داد که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای دو نفر از اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر بوشهر را تنها چند روز پیش از تشکیل شوراها، رد صلاحیت کرد و نفرات جدید را جایگزین کرد.

حیدر رفاهی و مهرزاد آسایش دو نفر از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بوشهر هستند که از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای رد صلاحیت شدند و به جای آنها، حمید پورحیدر و پروین خوشبخت دو عضو علی البدل وارد شورای شهر بوشهر شدند.

این تغییرات در ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر باعث شده تا در مراسم تحلیف شورای جدید همچنان برگزار نشود و اعضای این شورا بلاتکلیف باشند.

ایمان زندی‌نیا سخنگوی شورای جدید شهر بوشهر در مورد بلاتکلیفی شورای جدید اظهار داشت: در نامه‌ای به استاندار بوشهر خواستار تسریع در تعیین تکلیف شورا شده‌ایم.

در نامه اعضای شورای جدید شهر بوشهر به استاندار بوشهر آمده است: همانگونه که استحضار دارید دوره جدید فعالیت شورهای اسلامی شهر و روستا از ۱۴ مرداد ماه در سراسر کشور آغاز شده و شروع به انجام فعالیت‌های خود طبق قانون کرده‌اند.

شهر بوشهر به عنوان مرکز استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و شرایط فعلی بحران بیماری کرونا در استان ضرورت به میدان آوردن همه ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را صدچندان کرده است.

متأسفانه شهرداری بوشهر به عنوان مهمترین دستگاه خدمت رسان در سطح شهر بوشهر نزدیک یک هفته است که به دلیل عدم برگزاری مراسم تحلیف شورای جدید در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و روند خدمت رسانی به مردم در این شرایط بحرانی با مشکلات اساسی و خلل جدی مواجه شده است که باعث نارضایتی شدید مردم و طرح مطالبات فروان در فضای مجازی شده است.

علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده هیچیک دست اندرکاران مربوط که زیر مجموعه حضرتعالی در استان هستند پاسخی شفاف و قانع کننده به منتخبین شورا و افکار عمومی تاکنون نداده‌اند که این خود باعث ایجاد شبهات فراوانی شده است.

انتظار می‌رود حضرتعالی با توجه به اهمیت موضوع، شرایط و دستورات لازم را برای تشکیل جلسه تحلیف شورای ششم بوشهر در اسرع وقت طبق قانون فراهم آورده تا پیش از این مدیریت شهری بوشهر که نقش مهمی در خدمات رسانی به بخش عمده‌ای از جمعیت استان را دارد در انجام وظایف خود با مشکل مواجه نباشد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای شهر بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار