نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 16:03

نوای جنوب:تردد خودروهای سواری که کالاهای خارجی جا به جا می کنند (شوتی) میان بندر گناوه و شهرهای آلوده به بیماری کرونا به دغدغه مردم این شهرستان تبدیل و آنان این روند را تهدیدی برای سلامتی و در امان نماندن از این بیماری می‌دانند.

نوای جنوب: بندر گناوه که به عنوان یکی از تامین کننده کالاهای خارجی در کشور قلمداد می‌شود  و باتوجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از هموطنان برای خرید کالاهای موردنیاز خود به این شهر عزیمت می‌کردند، با ورود بیماری کرونا بازار تجاری آن که از بازارهای معروف جنوب کشور است، در حرکتی خودجوش توسط مغازه داران با وجود همه تنگناها و مشکلات اقتصادی و معیشتی که داشتند تعطیل شد تا در پیشگیری از شیوع این بیماری در منطقه اثرگذار باشند.

تردد خودروهای شوتی دغدغه سلامتی مردم گناوه

با تعطیلی بازارتجاری بندرگناوه که یکی از اتفاقات نادر در سطح کشور است و تحسین مردم و مسئولان و جامعه پزشکی را در زمینه  انتشار نیافتن ویروس در شهرهای استان‌ بوشهر داشته‌است اما خودروهای سواری حمل کننده کالاهای خارجی، معروف به شوتی در این شهر همچنان اقدام به جابه جایی کالا از این بندر به دیگر شهرهای آلوده می‌کنند که دغدغه‌ای جدی و مخاطره آمیز برای مردم این بندر شده‌است.

ماشین‌های انتقال کالا که بیشتر آنان از استان‌های درگیر بیماری کرونا هستند از زمان تعطیلی بازار تجاری همچنان در این شهر پرسه می‌زنند فارغ از اینکه باید دانسته باشند که تهدید جدی برای سلامتی خود و مردم این منطقه به شمار می‌آیند.

اگرچه بیشتر کسانی که  وارد خط شوتی  می‌شوند خود بهتر از دیگران واقف به خطرات این شغل خطرناک و کاذب هستند اما به دلیل بیکاری و نبود شغل، سختی  این کار را به جان خود می‌خرند  و زندگی خود را می چرخانند ولی  نباید در مقطعی که جامعه گرفتار بیماری خطرناک کرونا شده منافع شخصی خود را فدای سلامتی که بزرگترین نعمت خداوند است، کنند.

بیشتر این رانندگان ابتدایی‌ترین موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و می‌توانند عامل انتشار ویروس بیماری کرونا باشند.

امروزه ویروس‌ها تبدیل به جزئی از زندگی روزمره ما شده‌اند و همه جا همراه ما هستند حتی در سفر که نه تنها از ویروس‌ها دور نمی‌شویم بلکه به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه و محیط‌های گوناکون باعث می‌شود بیشتر مورد تهاجم ویروس‌ها قرار بگیریم.

باتوجه به اینکه ویروس کرونا تبدیل به یک اپیدمی جهانی شده‌است اما با داشتن اطلاعات کافی و دانستن راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس می‌توانیم در امان باشیم.

از آنجایی که راه انتقال این ویروس از طریق ترشحات تنفسی، تماس مستقیم، لمس سطح آلوده به ویروس و تماس با اعضای مخاطی بدن مانند چشم، بینی و دهان است، رانندگان خودروهای باربر کالا  که در مسیر شهرهای درگیر بیماری کرونا تردد می‌کنند عاملی خطرناک در انتشار این ویروس در بین مردم منطقه هستند.

یکی از راهکاری که می‌تواند مانع ورود این خودروها به گناوه اثرگذار باشد همکاری مالکان شناورها و صاحبان کالاها در این شهرستان است.

آنان باید برای حمایت از سلامتی جان خود و همشهریان از همکاری با رانندگان این خودروها در این منطقه تا رسیدن به وضعت عادی بجد خودداری کنند.

ممانعت از ورود ماشین‌های انتقال کالا به این بندر و توقیف آنان توسط نهادهای انتظامی و امنیتی از دیگر راهکارهای موثر برای برطرف کردن دغدغه مردم این منطقه در برابر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

یک مقام آگاه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به دغدغه مردم و براساس تصمیم شورای تامین این شهرستان همه خودروهای شوتی حامل کالا در صورت مشاهده توقیف خواهند شد.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود، اظهارداشت: تاکنون چندین خودرو حامل بار در سطح این شهرستان توقیف شده‌است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شوتی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار