نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 بهمن 1401 - 09:26

نوای جنوب:رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از پلمب و تعطیلی ۱۳ مرکز غیرمجاز و دخالت در امر پزشکی در دشتستان خبر داد.

نوای جنوب:رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از پلمب و تعطیلی ۱۳ مرکز غیرمجاز و دخالت در امر پزشکی در دشتستان خبر داد.ماریا خویشدوست گفت: در طی بازدیدهای نظارتی محسوس و نامحسوس که توسط کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان انجام گرفته است، ۱۳ مرکز غیرمجاز و مداخله در امر پزشکی شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها ۹ مرکز غیرمجاز اخطاریه تعطیلی دریافت کرده‌اند و ۴ مرکز نیز بعد از طی مراحل قانونی و قضایی با همراهی نیروی انتظامی پلمب شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: اگر کسی دارای تجربه و تخصص و مهارت کافی و لازم باشد و حتی جانب احتیاط را رعایت نماید و مرتکب هیچ بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی نشود، بازهم اگر بدون داشتن پروانه پزشکی و دارویی به اشتغال به این موارد مبادرت ورزد، مرتکب جرم شده و متحمل جریمه دخالت در امور پزشکی می‌شود.

خویشدوست به شهروندان توصیه کرد: برای انجام خدمات پزشکی و بهداشتی به مراکزی که دارای پروانه پزشکی معتبر از دانشگاه علوم پزشکی می‌باشند، مراجعه نمایند و حتماً به این امر مهم توجه داشته باشند تا دچار مشکلات پزشکی نشوند.

کارشناس مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون از ۲۵۲ مرکز بهداشتی و درمانی در طی سال جاری بازدید شده است و در این بازدیدها، مشکلات و نواقص به متصدیان و مسئولین این مراکز آموزش داده‌شده است.

عباس باقر پور تصریح کرد: اگر فردی بدون داشتن صلاحیت و پروانه رسمی به یکی از امور پزشکی و یا دارویی اشتغال می‌ورزد، مرتکب جرم دخالت در امور پزشکی شده است و علاوه بر پلمب محل، به مراجع قضایی معرفی و طبق تبصره‌های قانونی جریمه خواهند شد.

کارشناس مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: بازدیدهای نظارتی کارشناسان نظارت بر درمان به‌صورت محسوس و نامحسوس به‌صورت مستمر در حال انجام است و از شهروندان خواست، با تماس با سامانه ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ) مراکزی که به‌صورت غیرمجاز در امر پزشکی دخالت دارند را معرفی نمایند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
خویشذوست

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار