نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 مرداد 1400 - 02:23
بدلیل شرایط خاص

نوای جنوب:این روزها هرچند سرعت واکسیناسیون کرونا در بوشهر بیشتر شده، اما شلوغی مراکز تزریق واکسن به نارضایتی مردم منجر شده است.

نوای جنوب: براساس برنامه ریزی وزارت بهداشت، سن تزریق واکسن در استان های جنوبی مثل بوشهر دو سال پایین تر از سایر مناطق کشور است، طوری که بوشهری های متولد 1358 به قبل امکان نام نویسی برای واکسن دارند.

با این حال، هرچند مراکز واکسیناسیون در استان افزایش یافته و در شهر بوشهر نیز به 5 مرکز رسیده، ولی مردم نسبت به ازدحام و معطلی در این مراکز گلایه مند هستند و نگران شیوع کرونا در این محل ها می باشند.

به گفته شهروندان، سامانه نوبت دهی واکسن در ساعت مشخصی به افراد زیادی نوبت می دهد که همین موضوع باعث انتظار زیاد در سالن ها یا بعضا فضای آزاد و گرمای هوا می شود.

دلیل شلوغی مراکز؛ از اولویت های جدید تزریق تا افرادی که از خارج استان می آیند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معتقد است سامانه تزریق واکسن در بازه مشخصی به افراد نوبت می دهد که مانع ازدحام شود، ولی بررسی ها نشان می دهد بسیاری افراد بدون نوبت قبلی مراجعه می کنند یا زودتر از ساعت اعلامی می آیند تا شاید زودتر کارشان انجام شود که همین موضوع باعث ازدحام و شلوغی مراکز می شود. ضمن اینکه به هرحال نیروهای این مراکز هم انسان هستند و امکان تاخیر در روند کار یا وقت بیشتر برای بررسی یک متقاضی تزریق واکسن می باشد، بنابراین مقداری بین زمان اعلامی در سامانه تا انجام تزریق فاصله پیش می آید.

عبدالحمید خواجه ئیان در گفتگو با «خلیج فارس» ادامه داد: همه ظرفیت مراکز بهداشت برای تسریع در واکسیناسیون به کار گرفته شده و حتی نیروهای ستادی هم پای کار آورده ایم و شمار مراکز تزریق در استان هم به 17 رسیده، ولی کاهش سن واکسیناسیون در بوشهر و همچنین اعلام اولویت های جدید شغلی برای تزریق مثل فرهنگیان، نیروهای انتظامی، خبرنگاران، مدزسان دانشگاهها، کارکنان بانک ها و... باعث افزایش حجم کار ما شده است.

وی با بیان اینکه به اندازه گروههای سنی و شغلی اولویت دار واکسن در استان تامین شده، تصریح کرد: افرادی که سایت واکسن برای ثبت نام آنها باز شد، نیاز نیست حتما روز اول یا دوم مراجعه نمایند و می توانند روزهای بعد به ثبت نام اقدام کنند. البته در پیک بحرانی کرونا هستیم و برخی می خواهند زودتر واکسن زده تا گرفتار نشوند؛ ولی واقعیت این است که ایمنی واکسن ها 28 روز پس از تزریق خواهد بود، از این رو چند روز تاخیر در تزریق مشکلی برای کسی ایجاد نمی کند.

این مقام بهداشتی به حضور افرادی از استان های دیگر در بوشهر برای تزریق واکسن اشاره می کند و آن را یکی از دلایل ازدحام مراکز می داند، چون سن تزریق در بوشهر ده سال کمتر می باشد.

خواجه ئیان توضیح می دهد: قبلا صرفا افرادی که اطلاعات شان در سامانه بهداشت استان ثبت بود و ساکن محسوب می شدند امکان ثبت نام برای تزریق واکسن داشتند، ولی از هفته پیش وزارت بهداشت این محدودیت را برداشت تا افرادی که به دلیل مسافرت یا شغل در استانی حضور دارند بدون مراجعه به زادگاه شان، طبق اولویت سنی یا شغلی بتوانند واکسن تزریق کنند، ولی شاهدیم که برخی از خارج استان بوشهر از این فرصت استفاده و در سامانه ثبت نام کرده و به مراکز واکسیناسیون می آیند، ما هم چاره ای نداریم که تزریق را انجام دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر هم استانی هایی که سایت برای ثبت نام واکسن آنها باز شده، چند روز صبر کنند تا مراکز خلوت تر شده و سپس مراجعه کنند بهتر است.

به گفته خواجه ئیان، تا روز پنجشنبه بیش از 207 هزار نفر در استان واکسن زده اند که از این تعداد 35 هزار نفر هر دو دوز را دریافت کرده اند و این روند  سرعت بیشتری می گیرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
واکسن کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار