نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 بهمن 1401 - 22:58

نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، استاندار بوشهر روز چهارشنبه در این آیین اظهار کرد: یکی از برنامه ها و اولویت‌های دولت در این استان تامین آب پایدار و رفع مشکل آبرسانی است.

نوای جنوب:

 

 

افتتاح خط انتقال آب‌شیرین‌کن در بوشهر/ مشکلات تامین آب شرب در بوشهر به حداقل می رسد
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، استاندار بوشهر روز چهارشنبه در این آیین اظهار کرد: یکی از برنامه ها و اولویت‌های دولت در این استان تامین آب پایدار و رفع مشکل آبرسانی است.
احمد محمدی زاده افزود: در ۱۰ سال گذشته دولت ۱۰۵ هزار مترمکعب آب از طریق آب شیرین کن در استان بوشهر تامین کرده بود این درحالی است که این رقم در یک سال گذشته به ۱۲۵ هزار مترمکعب افزایش یافته است.
وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این خط انتقال و وارد مدار شدن آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مشکل تامین آب در مرکز این استان کاهش می‌یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با وارد مدار شدن آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی شاهد تحول خوبی در آبرسانی در مرکز این استان خواهیم بود.
محمد هادی رستمیان افزود: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی نوسازی خطوط و شبکه های توزیع محله‌های شهر بوشهر ضروری است.
وی ادامه داد: نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در یک سال گذشته در موضوع آب استان بوشهر سرمایه گذاری شده است این درحالی است که اگر این کار امروز انجام می‌شد به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: خط انتقال آب از محل آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی تا سایت شهید ماهینی بوشهر به طول هشت کیلومتر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان اجرا شده که با احتساب ارزش روز، ارزش پروژه اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان است.
ابوالحسن عالی افزود: خط انتقال آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی تا سایت شهید ماهینی بوشهر از سال ۹۸ عملیاتی شد عمده عملیات آن در ظرف دو سال اخیر انجام شده است.
عالی اظهار کرد: این خط توانایی انتقال آب تا حدود ۶۵ هزار مترمکعب در شبانه روز به مخازن سایت شهید ماهینی را دارا است.
وی افزود: امید است در چند روز آینده با راه اندازی و افتتاح آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعب از این خط انتقال وارد مخازن سایت شهید ماهینی شود تا از این طریق مشکلات آبی در بوشهر به حداقل برسد.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار