نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 دي 1401 - 11:58

نوای جنوب:احمد لطفی در نشست پشتیبانی از سوادآموزی شهرستان تنگستان عنوان کرد: بسته‌های انگیزشی در دستور کار نهضت قرار بگیرد تا افراد بی‌سواد برای شرکت در دوره‌های کاری نهضت ترغیب شوند.





نوای جنوب:احمد لطفی در نشست پشتیبانی از سوادآموزی شهرستان تنگستان عنوان کرد: بسته‌های انگیزشی در دستور کار نهضت قرار بگیرد تا افراد بی‌سواد برای شرکت در دوره‌های کاری نهضت ترغیب شوند.

 

وی بیان داشت: برای بهتر شدن و بالا بردن سطح کمی و کیفی آموزش افزایی، سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

 

لطفی با اشاره به اینکه سن بی‌سوادی در جامعه تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: بصورتی که در چهار دهه گذشته که نهضت سواد آموزی ایجاد شد، سن بی‌سوادی بالا بود ولی امروز کم‌سوادان و یا بی‌سوادان در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارند و درصد بی‌سوادی آنها در مقایسه یا بی‌سوادان در گذشته بیشتر است.

 

مقام عالی دولت در تنگستان یادآور شد: در اوایل که نهضت راه‌اندازی شد، همکاری و همراهی مردم با این نهاد تنگاتنگ بود و اکنون نیز نهضت علاوه بر ارتباط و همکاری با دستگاه‌های اجرایی، بهتر است از ظرفیت مردم برای پیشبرد برنامه‌های خود بهره ببرد.

 

احمد لطفی گفت: به مسائل مربوط به سواداندوزی فرزندان طلاق و یا کم‌بضاعت اهتمام جدی داشته باشیم، چون جامعه از همین افراد در آینده میتواند بهره‌مند شود.

 

وی تصریح کرد: در گذشنه از افراد بی‌سواد سواستفاده نمیشد، اما امروز اگر به بی‌سوادان توجه نشود، یک سری آسیب‌های اجتماعی مترتب خواهد شد که شامل مسایل اعتقادی، هویتی و شخصیتی افراد نیز خواهد بود.

 

وی اضافه نمود: امروزه یک سری فرقه‌های ضاله یا انحرافی با کار کردن بر روی ذهن و روان یک سری افراد بی‌سواد، آنها را بعنوان مثال برای کشتن و قتل افرادی با انگیزه‌های مختلف ترغیب میکنند.

 

فرماندار تنگستان با بیان اینکه برای انسان‌سازی و تمدن‌سازی باید از مدرسه و سوادآموزی آغاز کنیم، تاکید کرد: باید طوری برنامه‌ریزی و عمل کنیم که حتی یک بی‌سواد هم در شهرستان تنگستان نداشته باشیم.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار