نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1401 - 12:23

نوای جنوب:معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر، فلسطین را مسئله اول جهان اسلام خواند و افزود: بعد از دوران شیوه ویروس کرونا امسال شاهد اولین راهپیمایی حضوری هستیم که رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی راهپیمایی روز قدس اهتمام جدی داشته باشند.

نوای جنوب:مبلغین و رسانه ها نسبت به مساله فلسطین و راهپیمایی روز قدس اطلاع رسانی و روشنگری کنند

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر، فلسطین را مسئله اول جهان اسلام خواند و افزود: بعد از دوران شیوه ویروس کرونا امسال شاهد اولین راهپیمایی حضوری هستیم که رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی راهپیمایی روز قدس اهتمام جدی داشته باشند.

مصطفی فخرایی از روحانیون و مبلغین خواست در این ایام نسبت به جهاد تبیین و حضور در صحنه مردم روشنگری کنند.

وی همچنین با توجه به اهمیت روز قدس، از ادارات و نهادها خواست نسبت به فضاسازی بویژه در مسیر راهپیمایی اقدام کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر درخصوص مسیر راهپیمایی بیان کرد: راهپیمایی روز قدس در شهر دیر بعد از مراسم نمازجمعه و از مسیر مصلی شهدای محراب تا مرقد مطهر شهدای گمنام برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام سیدعلی حسینی نیز  با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و ضرب و شتم روزه داران فلسطینی در مسجد الاقصی، اظهار داشت: غربی‌ها که شعار آزادی و دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند نسبت به تعرض به اماکن مقدس مسلمانان و مسجدالاقصی و توهین به قرآن سکوت می‌کنند اما اگر کسی از هولوکاست انتقاد کند مورد برخورد قرار می‌دهند که نشان از استانداردهای دوگانه آنها است.

امام جمعه دیر افزود: ما ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات مسلمانان باید با روشنگری خود نسل جوان که گاهی اوقات بر اثر تبلیغات بیگانگان شیفته غرب می‌شوند را آگاه کنیم که گفتار و عمل غربی‌ها هم خوانی ندارد و آنها دروغ می‌گویند.

وی با بیان اینکه مگر ملت فلسطین و یمن که سال‌ها مورد تعرض رژیم صیهونیستی و دست نشانگان استعمار قرار دارند، بشر نیستند، بیان کرد: باید با روشنگری نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداریم و جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور داشته باشد.

حسینی گفت: قرآن چراغی است که خداوند روشن کرده و در قلب و جان مسلمانان جا دارد و از آن دفاع می‌کنند و با این اقدامات سخیفانه نور خدا خاموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه روز قدس یادگار امام راحل است، ادامه داد: مسلمانان باید در مقابل صهیونیست‌ها و استعمارگران وحدت داشته باشند و صهیونیست‌ها بدانند در راهپیمایی روز قدس هم اقدام آنها در هتک حرمت به مسجد الاقصی محکوم کرده و هم مشت محکمی به دهان هتاکان به قرآن خواهیم زد.

وی با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) عنوان کرد: مراسم محوری روز شهادت امیرالمومنین با حضور هیأت‌های مذهبی و مردم در مصلای شهدای محراب برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی بدنبال فعال کردن شوراهای رسمی شهرستان مانند شورای اقامه نماز و زکات هستیم.










کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
فرمانداری دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار