نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 فروردين 1401 - 22:25

نوای جنوب: به منظور پیگیری مطالبات و حل مشکلات آبی کشاورزان و دامداران منطقه وحدتیه بازدید میدانی مدیران ارشد استانی، شهرستانی و ریاست شورای اسلامی شهر وحدتیه از منطقه مذکور صورت گرفت.

نوای جنوب: به منظور پیگیری مطالبات و حل مشکلات آبی کشاورزان و دامداران منطقه وحدتیه بازدید میدانی مدیران ارشد استانی، شهرستانی و ریاست شورای اسلامی شهر وحدتیه از منطقه مذکور صورت گرفت.

 

  به گزارش روابط عمومي شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه در این بازدید میدانی و سرکشی که ۲۱ فروردین ماه صورت گرفت، سردار عباس زاده مشاور استاندار، معاونین سازمان آب منطقه ای استان مهندسین عباسی نژاد و چویلی، مهندس سالاری ریاست شورای اسلامی شهر وحدتیه و مدیران و مسئولین محیط زیست استان و شهرستان دشتستان، جمعی از کشاورزان و فعالین محیط زیست از جمله مهندس علی بارگاهی و..... حضور داشتند.

 

  درهمین ارتباط مهندس سالاری ریاست شورای اسلامی شهر وحدتیه طی سخنانی با اشاره به مشکلات عدیده حاصل از کمبود آب کشاورزی در سطح منطقه وحدتیه اظهار داشت؛ در حال حاضر آب رودخانه شاپور در پایین دست سد رئیسعلی دلواری به دستور ریاست سازمان آب منطقه ای استان قطع و بسته شده که منتج به اعتراض شدید کشاورزان و دامداران تلاشگر روستاهای منطقه نظیر: شول، سیامنصور،جره، میلک، پلنگی و .... گردید که حدود ۲۰۰۰ هکتار انواع صیفی‌جات کشت نموده اند و با مشکل آبیاری محصولات و دام های خویش مواجه اند، لذا لازم است در اسرع وقت با تدابیر مسئولین ارشد استان نسبت به رفع این آلام اقدام گردد.

 

  پس از بررسی های انجام شده وبه دستور ریاست آب منطقه ای استان آب رودخانه رها سازی و تصمیمات ذیل جهت بهره مندی بهتر و شایسته تر کشاورزان و دامداران اتخاذ گردید؛

 

  جاری شدن و رهاسازی آب رودخانه شاپور و افزایش حجم خروجی آب به میزان ۳/۴ متر برثانیه 

 

  برداشت مقطعی و بلامانع آب در سال زراعی جاری

 

  تلاش برای اعطا و اخذ مجوز قانونی برداشت آب به کشاورزان برابر مقررات و قوانین سازمان آب منطقه ای 







 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری وحدتیه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار