نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 فروردين 1401 - 12:30

نوای جنوب:در حالی که تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر در فروردین‌ماه امسال به اندازه تعداد انگشتان یک دست است، تعداد بستری‌های کرونایی دو برابر شده است تا خطر بیش از پیش حس شود.

نوای جنوب:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی در سطح استان بوشهر هستیم.

حسن ملکی‌زاده با اشاره به بستری بودن ۸۴ نفر در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو هزار و ۱۵۱ هم‌استانی به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۳ هزار و ۷۷۳ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های دیلم، بوشهر، دشتی، بندر دیر، جم و عسلویه در وضعیت زرد و شهرستان‌های گناوه، دشتستان و کنگان در وضعیت آبی و تنگستان در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

ملکی‌زاده افزود: از تمامی هم‌استانی‌های عزیز انتظار داریم که دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی کردن دست‌ها را رعایت کرده و از حضور غیر ضروری در جمع‌ها اکیداً خودداری کنند.

بستری‌های کرونایی در بوشهر دو برابر شد/ ثبت ۵ فوتی در فروردین

نمودار بالا نشان‌دهنده تعداد مبتلایان ثبت‌شده در هر روز است که از یکم تا شانزدهم فروردین ماه در این نمودار به نمایش گذاشته شده است.

بیشترین تعداد ابتلای روزانه مربوط به ۱۵ فروردین ماه است که ۷۵ مبتلای جدید ثبت شده و روز ششم فروردین با ۶۵ و روز شانزدهم فروردین ماه با ۶۱ مبتلا بیشترین ابتلاء را داشته‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان روزانه در روزهای اخیر افزایش یافته و این آمار می‌تواند باعث افزایش تعداد بستری‌های روزانه نیز شود.

بستری‌های کرونایی در بوشهر دو برابر شد/ ثبت ۵ فوتی در فروردین

نمودار بالا نشان دهنده تعداد بستری‌های جدید و ترخصی‌ها در هر روز است که بستری‌های جدید با رنگ آبی و ترخیصی‌ها با رنگ قرمز نشان داده شده است.

این جدول نشان می‌دهد که در ابتدای فروردین تعداد بستری‌های روزانه کمتر از ۲۰ بیمار بوده ولی در روزهای اخیر تعداد بستری‌های روزانه به حدود ۳۰ نفر رسیده است.

تعداد بستری‌های روزانه نسبت به تعداد ترخیصی‌ها بیشتر بوده و همین موضوع سبب شده تا تعداد کل بستری‌ها روند افزایش داشته باشد.

بستری‌های کرونایی در بوشهر دو برابر شد/ ثبت ۵ فوتی در فروردین

نمودار بالا تعداد کل بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را در فروردین ماه نشان می‌دهد.

در روز نخست فروردین تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۴۲ نفر بوده که در روز شانزدهم فروردین ماه به ۸۴ نفر رسیده و از این نظر افزایش دو برابری را داشته است.

شیب افزایشی این نمودار نشان می‌دهد که در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و این روند ادامه داشته باشند، روزهای سخت‌تری در انتظار استان بوشهر خواهد بود.

بستری‌های کرونایی در بوشهر دو برابر شد/ ثبت ۵ فوتی در فروردین

این نمودار نشان‌دهنده تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر در فروردین ماه است که نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته و در مجموع پنج نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

لزوم تکمیل واکسیناسیون

علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی که بایستی در دستور کار قرار گیرد، تکمیل واکسیناسیون یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای کاهش ابتلاء، بتسری و مرگ و میرهای کرونایی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: استقبال از دریافت واکسن به ویژه دوز سوم در استان بسیار کم شده و این در صورتی است که کار واکسیناسیون بدون وقفه با تنوع واکسن‌های موجود در حال انجام است.

دکتر قاسم برجوئی فرد افزود: با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان، مراکز منتخب واکسیناسیون شامل مراکز خدمات جامع سلامت در نوبت صبح کار تزریق واکسن را برای مردم انجام می‌دهند و مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز در نوبت بعد از ظهر فعال هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در صورت استقبال مراجعه کنندگان، این زمان تمدید خواهد شد تا روند واکسیناسیون در استان با مشکلی مواجه نشود.

وی اضافه کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در خدمت مردم هستند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار