نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 30 فروردين 1400 - 10:57

نوای جنوب:اعضای شورای شهر بوشهر از مصوبه خود در زمینه افزایش تعرفه عوارض سالجاری ناراضی هستند و خواستار لایحه ای برای اصلاح آن شدند.

نوای جنوب:این درحالی است که مهلت تعیین عوارض سالانه به پایان رسیده و شورا تنها امکان کاهش برخی تعرفه ها را دارند، آن هم اگر شهرداری حاضر به ارائه لایحه شود، درحالی که به نظر می رسد شهرداری چی ها بودجه خود را براساس همین مصوبات بسته اند و دیگر تن به درخواست شورا برای اصلاح تعرفه ها نمی دهند.

در جلسه علنی شورای شهر، ابتدا رباب عبیدی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از گلایه شهروندان درباره افزایش قابل توجه عوارض ساخت و ساز طی سالجاری سخن گفت و با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی بسیاری از مردم توان پرداخت این مبالغ را ندارند، خواستار تجدیدنظر شهرداری در این موضوع شد.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی یک هفته ای بخش های شهرسازی شهرداری به دلیل کرونا، خواستار تمدید جایزه خوش حسابی 30 درصدی تا آخر اردیبهشت (بجای 9 اردیبهشت) شد و اظهار کرد: در زمان تنظیم بودجه سالجاری، خواستار ایجاد سامانه الکترونیک شهرسازی جهت تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از کاغذ بازی های اداری و فساد شدم، ولی هنوز اقدامی نشده است.

عبیدی در بخش پایانی نطق خود با اشاره به درخواست کانون های بازنشستگی بوشهر برای احداث خانه امید بیان کرد: از رییس شورا درخواست مطرح کردن موضوع در صحن علنی شورا و تعیین تکلیف آن را دارم تا موقعیتی در یکی از پارک های استان که به فضای سبز خدشه وارد نکند یا نمای دریا را نگیرد، برای احداث این پروژه درنظر گرفته شود،

به شهرداری اعتماد کردیم

همچنین عبدالخاق برزگزاده دیگر عضو شورای شهر نیز خواستار تجدیدنظر شهرداری در تعرفه های عوارض سالجاری شد و گفت: به خاطر تاخیر شهرداری در آوردن لایحه بودجه سالجاری، به درخواست رییس شورا برای اینکه کار شهرداری عقب نیفتد آن را به کمیسیون تخصصی نبرده و مستقیم در صحن بررسی کردیم، نهایتا هم با همه تغییراتی که شورا در لایحه اعمال کرد، رییس شورا به شهرداری تاکید کرد که حداکثر افزایش عوارض مسکونی در سال جاری 25 تا 30 درصد باشد، اما امروز باید بگوییم اعتماد ما به شهرداری اشتباه بود و بابت این اعتماد که هزینه چندبرابری برای مردم در پی داشته عذرخواهی می کنیم. ضمن اینکه از شهرداری درخواست ارائه لایحه ای برای تعدیل این ارقام داریم.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف خانه امید بازنشستگان بوشهری و طرح آن در صحن علنی شد.

حیدر رفاهی دیگر عضو شورای شهر هم به افزایش تعرفه عوارض شهرداری انتقاد کرد و گفت: مواردی داریم که به دلیل اشکال در سیستم درآمد شهرداری در پایان سال، درحالی که عوارض آن زمان 35 میلیون تومان محاسبه شده، اما الان همان آیتم به 250 میلیون تومان رسیده که اجحاف در حق مردم است.

رفاهی هم خواستار تعیین تکلیف خانه امید بازنشستگان شد.

طاهره شمشیری رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر نیز بیان کرد: شاهد اعتراضات زیاد مردمی درباره افزایش قابل توجه عوارض در سالجاری هستیم که این افزایش ها برای مردم قابل پذیرش نیست و انتظار می رود اگر راهکاری برای اصلاح آن فراهم است، شهرداری لایحه ای ارائه کند.

در همین حال داریوش پوربهی رییس شورای شهر با بیان اینکه از شهرداری تقاضا شده تجدید نظر در لایحه عوارض درآمدی را بررسی و لایحه ای ارائه کند.

وی همچنین با اشاره به نطق سه عضن شورا درباره خانه امید، گفت: خودم و همسرم بازنشسته هستیم و تلاش دارم که موضوع خانه امید بازنشستگان در همین دوره شورا به نتیجه برسد، اما گروهی که پیگیر موضوع هستند برخی واقعیت ها مثل میراثی بودن پارک شغاب و محدودیت ساخت و ساز در آن را نادیده می گیرند و پیشنهاد واگذاری زمین در دهکده گردشگری هم با وجود موافقت اولیه، بعدها از سوی آنها رد شد. بنده تمایلی به بازکردن مسئله نداشتم، ولی حالا که برخی اعضای شورا پای آن را به صحن باز کردند، روز سه شنبه در این خصوص توضیحاتی ارائه می کنم.

گفتنی است در پایان این جلسه شورای شهر تنها یک لایحه درباره تبدیل مهمانسراهای شهرداری در شهرداری مناطق به کاربری اداری مطرح شد که برای بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد. برخی اعضا معتقد بودند تغییر کاربری این مهمانسرا به اداری انجام شده و نامه شهرداری صرفا برای گرفتن مصوبه از شوراست، برخی دیگر هم معتقد بودند شهرداری مرکز استان نیازمند مهمانسرا است و تغییر کاربری آن باید مشروط به ایجاد مهمانسرا از واحدهای سازمانی موجود باشد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
نمایندگان عزیز و شهردار محترم بفکر مردم و شهروندان بوشهری باشید.خدا عاقبت تان را در این ماه مهمانی خدا بخیر کند
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار