نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 اسفند 1399 - 16:10

نوای جنوب:امام جمعه کنگان گفت: سودجویان زمین‌های کوهپایه و یا زمین‌های لم یزرع را تصرف و حتی ثبت می‌کنند و بعد با قیمت‌های گران هم می‌فروشند.

نوای جنوب:

امام جمعه کنگان گفت: سودجویان زمین‌های کوهپایه و یا زمین‌های لم یزرع را تصرف و حتی ثبت می‌کنند و بعد با قیمت‌های گران هم می‌فروشند.

 حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته منابع طبیعی بیان کرد: انسان تعجب می‌کند افرادی زمین‌های کوهپایه و یا زمین‌های لم یزرعی که بیش از صد سال خبری از کشاورزی در آن نبوده است را تصرف و حتی ثبت می‌کنند و بعد با قیمت‌های گران هم می‌فروشند.

او افزود: از سویی دیگر هم گاهی زمین‌هایی که صاحب حل و عقد هستند و بسیاری از مردم به مالکیت مالک شهادت می‌دهند و مدارک مثبته و اسناد قانونی دارد، از سوی برخی دستگاه‌ها تصرف می‌شود و بعضی نیز سند را به نام دستگاه مربوط می‌کنند که هر دو باید به صورت قانونی بررسی و عادلانه حکم صادر شود.

خطیب جمعه کنگان گفت: به نص روایات زمینی که غصب می‌شود، فردای قیامت به گردن غاصب آویزان می‌شود.

محمودی تاکید کرد: جلوی تملک غیرقانونی و تصرف عدوانی منابع طبیعی به دست عده‌ای سودجو در این شهرستان گرفته شود.

او با اشاره به ضرورت توسعه درختکاری، ضرورت بیابان زدایی و پرهیز از درخت زدایی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود به مناسبت هفته درختکاری و نکوداشت یاد و خاطره شهدا، دستگاه‌های مربوط و دوستداران طبیعت به تعداد شهدای شهرستان و شهدای گمنام مدفون در این خطه درخت نخل که نماد مقاومت است را در شهر‌ها و روستا‌ها بکارند.

امام جمعه کنگان همچنین با تبریک افتتاح شرکت پتروپالایش کنگان در روز‌های گذشته، راه اندازی این مجموعه صنعتی را افتخاری برای منطقه و کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: این واحد صنعتی منشاء خیر در حوزه اشتغال و مسئولیت‌های اجتماعی برای شهر، شهرستان و استان باشد.

محمودی به حملات هوایی آمریکایی‌ها به عراق و سوریه با دستور رئیس جمهور این کشور، به چرایی این اقدام عجولانه و شتابزده آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: این حملات کور راه به جایی نخواهد برد و تاثیری راهبردی در معادلات منطقه غرب آسیا و محور مقاومت نخواهد داشت. آمریکا بداند تاریخ مصرف زورگویی‌اش در منطقه تمام شده است و موشک‌ها و پهپاد‌های مقاومت آماده اند تا با فرمانی منافع آمریکا در منطقه از جمله تا آویو را با خاک یکسان کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کنگان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار