نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 دي 1399 - 08:55

نوای جنوب:: جمعیت استان بوشهر یک میلیون و 181 هزار و 722 نفر برآورد می شود که 72 درصد در شهرها و 28 درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

نوای جنوب:مدیرکل ثبت و احوال بوشهر پرطرفدارترین نام های نوزادان استان تا پایان آذرماه را اعلام کرده که در میان آنها، اسامی "رستا" و "آوا" هم دیده می شود، نام هایی که نقش اول سریال "دل" بود که طی یکسال اخیر در شبکه نمایش خانگی پخش می شد.تاثیر سریال ها در نام گزینی نوزادان قابل توجه است و مشابه آن در سالیان گذشته در پرطرفدار شدن نام هایی مثل "ستایش" یا "هستی" دیده می شد.

برهمین اساس، مشابه کشور که نام های "رستا" و "آوا" به ترتیب در میان 10 نام پرطرفدار امسال بوده اند، در بوشهر نیز این نام ها همین حکایت را داشته اند.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر عنوان کرد: امسال بیشترین نام‌های ثبت شده برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، زینب، رستا، رقیه، فاطمه زهرا، حلما، آوا، نازنین زهرا و ریحانه بوده است.

اسکندر پاسالار افزود: برای پسران نیز محمد، حسین، علی، امیرعلی، امیرحسین، رضا، علیرضا، آریا، محمدحسین و محمدرضا جزو 10 نامی بوده که طی این مدت بیشترین فراوانی داشته است.

تولد 5 پسر بیشتر از دختران

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اعلام کرد: در ۹ ماه اخیر تعداد ۱۱ هزار و ۶۷۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده که بوشهر با ۲۶.۲ درصد بیشترین و دیر با ۳.۱ درصد کمترین سهم را از ولادت‌های امسال داشتند.

به گفته وی، میانگین سن مادران ۲۹.۸ سال است.

پاسالار ادامه داد: نسبت جمعیتی امسال نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰۰  دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است.

وی اعلام کرد: همچنین امسال سه مورد سه قلوزایی و ۱۶۹ مورد دوقلوزایی در استان ثبت شده است.

آخرین آمار جمعیت استان

مدیرکل ثبت احوال درباره جمعیت استان بوشهر تا پایان آذر ۹۹ می گوید: یک میلیون و 181 هزار و 722 نفر برآورد می شود که 72 درصد در شهرها و 28 درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

پاسالار افزود: بوشهر با 25.7 درصد پرجمعیت‌ترین شهرستان و دیلم با 3 درصد کم جمعیت‌ترین شهرستان‌های استان هستند، ضمن اینکه 53 درصد جمعیت استان را مردان و 47 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: اکنون 70 درصد از جمعیت بوشهر در پنجره طلایی جمعیت (15 تا 64 سال ) سال قرار دارند که نشان می‌دهد بوشهر به لحاظ جمعیتی استانی جوان است و بیشترین سهم از این پنجره جمعیتی را عسلویه با میانگین 77 درصد و کمترین سهم را  دشتی و تنگستان با 66 درصد به خود اختصاص داده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
نام نوزاد

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار