نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 آبان 1399 - 20:40

نوای جنوب:سید حمیدرضا کشفی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی شرکت‌های آبفای ۵ استان‌ به صورت ویدئو کنفرانس با تاکید بر نقش مهم خبر در افزایش آگاهی مردم و ایجاد امید اظهار داشت: اقداماتی که در تابستان امسال در آبرسانی انجام شده با همکاری همه کارکنان بی‌نظیر بود که در خور تحسین است.




نوای جنوب:سید حمیدرضا کشفی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی شرکت‌های آبفای ۵ استان‌ به صورت ویدئو کنفرانس با تاکید بر نقش مهم خبر در افزایش آگاهی مردم و ایجاد امید اظهار داشت: اقداماتی که در تابستان امسال در آبرسانی انجام شده با همکاری همه کارکنان بی‌نظیر بود که در خور تحسین است.

وی، با بیان اینکه اقدمات انجام شده سبب عبور از بحران‌های آبی در تابستان امسال شد افزود: در آبرسانی روستایی طرح‌های مهمی انجام شده که این طرح‌ها یکی پس از دیگری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از خارج شدن بوشهر در جیره‌بندی توزیع آب خبر داد و بیان کرد: در سنوات گذشته بخشی از نقاط استان بوشهر از جمله مرکز استان به صورت نوبت‌بندی آب آشامیدنی در شبکه آبرسانی توزیع می‌شد که با اجرای طرح‌های مختلف شاهد رفع این مشکل بودیم و اکنون آب پایدار در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کشفی از تشکیل کمیته ملی اطلاع‌رسانی در این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: در فاز نخست تشکیل این کمیته، قراراست خدمات و طرح‌هایی که برای عبور بحران و اقدامات مقابله با کرونا در تابستان امسال اجرا شده اطلاع‌رسانی شود.

نایب رئیس شورای اطلاع‌رسانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر تدوین و اطلاع رسانی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ گفت: خدمات ارزنده‌ای در تابستان گذشته در تامین آب اشامیدنی شهرها و روستاها از جمله در شهرها و روستاهای استان بوشهر ارائه شد که باید این اقدامات اطلاع‌رسانی شود.

کشفی، همدلی در شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها در رسیدگی به بحران‌ها را ستودنی دانست و تصریح کرد: در استان بوشهر در تامین آب آشامیدنی سرمایه‌گذاری‌های مهمی در اجرای پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا شده است که اطلاع‌رسانی این پروژه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی از عزم آب و فاضلاب برای رفع مشکلات آبرسانی در نقاط مختلف کشور خبر داد و تصریح کرد: در این راستا با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای پروژه‌های مختلفی در دستور کار و مهمترین آن استفاده حداکثری از ظرفیت آب‌شیرین‌کن و شیرین‌سازی آب دریا در نقاط ساحلی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرهم با اشاره به طرح یکپارچه سازی و بحران کرونا تصریح کرد: تابستان امسال، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با همکاری اصحاب رسانه، استان بوشهر یکی از آرام‌ترین تابستان‌ها در تامین آب آشامیدنی پشت سر گذاشت.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه منابع آبی استان بوشهر با دیگر استان‌ها متفاوت است افزود: منابع آبی استان بوشهر بسیا اندک است که قابل قیاس با هیچ استانی نیست چراکه منابع آبی آن به دیگر استان‌ها وابسته است.

وی، از تشکیل تیم عملیاتی ویژه فنی برای رسیدگی به نقاط بحرانی خبر داد و بیان کرد: نوار ساحلی تنگستان و عسلویه از نقاط بحرانی و کم‌آب استان بوشهر است که با تشکیل تیم ویژه فنی، با اقدامات مهم و حضور میدانی با همکاری نمایندگان مجلس، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران، طرح‌های مهمی اجرا شد که تابستان بدون هیچ بحران و مشکلی پشت سرگذاشته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن بوشهر گفت: آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در تولید آب آشامیدنی فعال بودکه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای درکمتر از یک سال ۱۲هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش یافت و به ۲۲ هزار ۵۰۰ مترمکعب رسید.

حمزه‌پوربه افتتاح آب‌شیرین‌کن نوار ساحلی دشتی پرداخت تصریح کرد: این پروژه که در تابستان امسال وارد مدار تولید با ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب رسید مشکل ۵ تا ۶ روستا در تامین آب برطرف شد.

وی، از خارج شدن نقاط مختلف شهر بوشهر از حالت توزیع نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب خبر دادو خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها که رضایت مندی مردم به همراه داشت زمینه برطرف شدن مشکل مردم را در شرایط کرونایی فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه با اعتبارات تصویبی کل شهر بوشهر از حال جیره‌بندی آب خارج می‌شود افزود:قطع انشعاب آب غیرمجاز، خانه‌باغ‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر از دیگر اقدامات بود که نقش تاثیرگذاری در حل مشکلات تامین آب شهرها و روستاها داشت.

حمزه‌پور از قطع ۲۵۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در تابستان امسال خبر داد و بیان کرد: این انشعاب‌ها برای آبیاری درختان خانه باغ‌ها استفاده می‌شد که قطع آنها، مشکلات تامین آب آشامیدنی مردم برطرف کرد.

وی، با اشاره به ارتباطات مستمر با خبرنگاران به ویژه صدا و سیما برای اطلاع رسانی گفت: با حمایت ویژه استاندار بوشهر، تامین آب اولویت مهم استان شده که همکاری و تعامل نمایندگان استان در مجلس قابل ستایش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به اجرای طرح آب شیرین‌‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: همکاری مستمر استاندار و نمایندگان استان بوشهر در مجلس در تسریع اجرای آب شیرین‌‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر ستودنی است.

حمزه‌پور، شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر را یکپارچه دانست و بیان کرد: این مهم سبب شده مدیریت توزیع آب در نقاط مختلف بر اساس نیازها و حل مشکلات انجام شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
حمزه پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار