نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 مهر 1399 - 13:50

نوای جنوب:مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: علت حادثه آتش‌سوزی بازارچه دیلم در دست بررسی است و به‌زودی اعلام و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

نوای جنوب:؛ جهانگیر دهقانی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار ما درباره آتش‌سوزی بازارچه دیلم گفت: بازارچه ساحلی دیلم ۲هزار و ۳۱۵ مترمربع مساحت دارد و ۲۰۰ واحد صنفی در آن فعالیت می‌کردند که بر اثر آتش‌سوزی روز پنج‌شنبه ۱۰۰درصد از بین رفت.

 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: برای خاموش کردن آتش این بازارچه ساحلی هفت خودروی آتش‌نشانی، هفت دستگاه تانکر و دیگر تجهیزات لازم در صحنه حضور داشتند.
 
جهانگیر دهقانی با اشاره به این‌که اگر بازارچه دیلم ایمنی لازم را داشت چنین اتفاقی با چنین شدتی برای آن رخ نمی‌داد، افزود: با توجه به فایبرگلاس بودن سقف بازارچه امکان کنترل آتش وجود نداشت و در مدت زمان کوتاهی تمام مغازه‌ها و اجناس از بین رفتند و مالکان دچار خسارت زیادی شدند.
 
 
به آتش‌نشانی دیر اطلاع داده شده
 
او اضافه کرد: نیرو‌های آتش‌نشانی پس از ۵ دقیقه از دریافت تماس به محل حادثه رسیده بودند، اما این‌گونه برمی‌آید که اطلاع‌دهی به آتش‌نشانی دیر انجام شده و گویا بیش از نیم ساعت از حادثه گذشته بود؛ اگر در زمان آغاز آتش‌سوزی به آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شد شاید امکان مهار وجود داشت و خسارت‌ها به این اندازه نمی‌بود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: علت حادثه آتش‌سوزی بازارچه دیلم در دست بررسی است و به‌زودی اعلام و طبق قانون با متخلف یا متخلفان برخورد می‌شود.
 
دهقانی یادآور شد که پس از حادثه پلاسکو نامه‌نگاری‌هایی با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و اداره‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها برای شناسایی و رفع مشکل پایین بودن ایمنی بازارچه‌ها و مجتمع‌های تجاری استان انجام شده بود، اما از سوی متولیان زیاد جدی گرفته نشده.
 
او در ادامه افزود: ما دوباره چنین نامه‌نگاری برای هشدار به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها خواهیم داشت و این بار آن را پیگیری هم خواهیم کرد.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
آتش سوزی دیلم

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار