نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 مهر 1399 - 18:13

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه بارش باران در فصل پاییز در استان بوشهر با تاخیر همراه است گفت: در این فصل پیش بینی می‌شودبارش باران ۴۰ تا ۵۰ درصد در استان بوشهر نسبت به میانگین بلند مدت کاهش داشته باشد.

نوای جنوب:

فرج الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در سال آبی و زارعی گذشته میانگین بارش باران 388.2 میلیمتر بود اظهار داشت: بیشترین بارش باران در سال گذشته در شهرستان جم به میزان 594 میلیمتر و کمترین باران در دیلم به میزان 243 میلیمتر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران در سال زراعی گذشته نسبت به میانگین بلند مدت استان بوشهر44.8 افزایش داشته است گفت: بارش باران سال قبل 120 میلیمتر بیشتر از سال ماقبل آن با افزایش 7 درصدی ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای هوای استان خبر داد و بیان کرد: میانگین دمای هوای استان در شهریور 33.3 درجه سانتیگراد بالای صفر بود که در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت حدود یک درجه افزایش یافته است.

شکوهی‌پور با اشاره به بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی برای پیش بینی بارش باران در فصل پاییز افزد: بر اساس بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود در فصل پاییز امسال بارش موثر باران در استان بوشهر با تاخیر همراه باشد.

وی، کاهش باران  در مهرماه امسال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تحلیل‌های نقشه هواشناسی نشان می‌دهد مهرماه امسال بارش باران نسبت به میانگین بلند مدت در حد نرمال یا کمتر باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از کاهش بارش باران در آبان ماه به میزان 5 تا 10 میلیمتر نسبت به نرمال سال قبل خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود بارش باران در آذرماه بین 20 تا 40 میلیمتر نسبت به میانگین بلند مدت کاهش داشته باشد.

شکوهی‌پور با بیان اینکه در مجموع در فصل پاییز بارش باران در استان بوشهر نسبت به میانگین بلند مدت کاهش دارد گفت:پیش بینی می‌شود بارش باران در این فصل 40 تا 50 درصد در استان بوشهر نسبت به میانگین بلند مدت کاهش داشته باشد.

وی، وضعیت بارش باران در فصل زمستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: انتظار می‌رود بارش باران در زمستان در حد نرمال یا حتی بالاتر باشد ولی پراکنش باران مشخص نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای استان در فصل پاییز را یک درجه بیشتر از نرمال دانست و تصریح کرد: دمای هوا در سه ماهه فصل پاییز پنج دهم تا یک درجه سانتیگراد بیش از میانگین بلند مدت، پیش بینی شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باران

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار